Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

Keta ku rosak...:-(


ari khamis ari tu aku g la tido umah pupu aku nie coz nak g ambik keto aku hok aku tinggal sna sebelum raya haji ari tu...dah dekat ngan 2 minggu la jugak nyer aku tinggal keto aku sana nyer...plan nyer ari jumaat tu nak bawak keto g opis dari umah dia la coz dekat ckit ngan opis aku...xsapa 5 minit pun sapa dah opis aku dari umah dia..tu pun kalu xjem la..kalu jem gak ada la 15 minit nak buleh sapa ko opis tu


pagi jumaat tu aku turun nak g opis dah la nie...start2 aku punyer keto xleh..try start kali lagi xleg jugok..aku dah naik cuak dah nie kalu keto punah gak...cuak buke gapo cuak nak kena bayar la wei..duit2 xdok loni banyak hal la plak keto ni...aku try la start sekali lagi mana la tahu kut2 buleh ko..try punyer try xleh gak..aaaiiiiseeee...baru la aku perase yang dia maybe xpanas aku punyer enjin keto selama seminggu nie...oh tidakkkkk....disebabkan xpanas la aku xleh nak start aku punyer keto...xkan la dia xtahu kan kalu xpanas enjin keto sapa seminggu yang bateri keto tu buleh jadi lemah...xkan la benda tu xtahu langsung nah kut...demo pakai keto jugak kan....


mula2 tu dia xse mari tengok dah keto aku nie pahtu biler pupu aku tu suh tengok kejap baru dia mari kat tempat aku...dia cuba la start tapi xleh gak...pahtu sene jah dia jawab yang keto aku ni punah...dia tanya aku rajin dop jadi agu nie belum nie...aku geram2 jugak nak jawab kalu xpanas enjin minggu agu ni la jadinyer...bateri habis...supo ngan handphone jugak la nyer...cuba try xcaj talipon tu dalam masa seminggu...buleh idup?xleh jugak kan...pahtu sama la ngan enjin keto nie coz dia pun guna bateri gak...lepas dia start kali dua tu terus dia tinggal aku terkulat2 macam ulat ctu suh settlekan benda tu sediri...panas bo sungguh time tu..tinggal ngan gtu jah...dia terus naik keto g tempat kijo kali ngan pupu aku tu...bayangkanlah time tu ngan nak g opis lagi nie..dah la ngan beg 2 3 butir nie..xko giler aku nak bawak g opis ngan beg macam gtu...biar dop pun...dia pese kalu xleh start jugak gak tinggal jer la keto aku ctu patu ari ahad pete tu g ambik la..tunggu dia kelik dari kuala selangor...habis jah dia pese agu tu dia terus blah...oyak sene la tapi nak buat tu....susah wei...


tengok jam pun kul 7.50pg dah...xkan la aku nak tunggu supo ore gilo sana sore2...aku pun kol la ko abah aku kg tanya dia nak wak agu mana...pahtu dia tanya gak bakpo yang xleh start nyer pahtu aku oyak la yang dia orang ni xtolong panas pun enjin keto aku sepanjang peninggalan aku tu...pahtu xleh nak wak gapo dah la nyer...bateri keto tu lemah dah la tu nyer...tu la yang abah aku oyak...so kalu nak idupkan balik keto tu aku kena jumper bateri keto tu la...biar dia caj mula bateri tu...time tu xpayah duk oyak la agu mana perasaan aku nyer...semo ada...nak marah la sakit hati la sedih la...semo la ada nyer....hok aku buleh oyak nyer aku time tu nak nangis coz sakit hati sangat2...sapa aku kol abah aku aku tu rasa nak ngalir air mata jah...nak oyak sakit hati nyer la...wei kalu aku tahu agu nie nak jadi baik aku tinggal umah nie jah nyer...at least kalu rosak pun sene la ckit aku nak cari pomen...ni sana jauh giler tu...time dia pese ko aku tu aku dah tak dengar dah gapo nyer..aku tahu ho jah...pahtu aku sapa opis dale kul 9.00pg agu tu la dia msg aku tanya kaba keto aku idup ke dop...nak oyak sakit hatinyer kul 12 lebih baru aku balas msg dia..tambah plak time tu aku ada dalam bilik UAT pahtu hp aku duk luar...duk plak dale drawer so aku xambik tahu sangat la ada msg ke tak...rest tu UAT la baru aku g check dan ada msg dari pupu aku tu...


xtahu la wei...nak marah sero xsapa ati tapi gak kalu xmarah gak duk sebok sore la wei mugo xleh nak luah sapo...pahtu mula la nak nangis coz sakit hati sangat...demo buat kita nie macam xdop masalah langsung..pakat tinggal agu tu jah...dah la hok buta dah pasal keto pahtu nya buleh tinggal tanpa oyak sepatah pun...weiii...aku nie kalu pandai pasal keto aku xdop la nak nyusahkan ore lagu nie...masalahnyer aku nie xtahu gapo satu pasal keto...apatah lagi nak jumper aku punyer bateri keto tu...tu pun abah aku yang oyak suh jumper bateri tu...tapi aku nak jumper ngan menate apa...nak jumper jumper nie kena la ada keta ore lain baru buleh jumper bateri tu...bateri keta nie bukannyer buleh caj mace bateri laptop..kalu buleh caj supo bateri laptop lama dah aku cabut bateri tu caj ngan bateri laptop nyer...bateri keta nie kena caj ngan keta gak..jumper...tu la ore panggil kalu nak caj bateri keto gak..


aku sapa mati akal nak cari ore suh jumper aku punyer bateri keto tu..nak suh abe atan...uhhuhuuhh...buat sakit hati jah kalu suh dia tu gak...kan xpasal2 cekik duit aku lagi kan...tanya saing2 aku semo xtahu..susahnyer la wei...sapo la hok buleh tolong aku nie..aku try kol abe jani pok pupu aku hok duk sg.besi tapi xangkat...kol kak tini nak tanya no pahtu kak tini kata dia g sabah tapi xtahu la balik dah ke dop lagi...dia pun suh kol abe ding coz abe ding ada duk cnie kena jaga pekso...aku kol tapi xangkat...busy la tu kut...aku bukan gapo kalu buleh aku nak g ambik keto aku ari nie jugak nak wak kelik...malas la nak tunggu ari ahad nie nyer...dah la kelik pete pukul berapa sapa xtahu la laginyer...buat ko sapa malam mati la aku...kalu dia sapa malam tapi tahu nak settle kan benda tu xper la jugak tapi buatnyer dia xtahu nak wak agu mana sia2 jugak nyer kan...dah g ata workshop kedai tutup dah..pahtu nak mintak tolong sapo lagi....aku harap sangat yang abe ding ko abe jani ko buleh tolong...*rindu arwah abe he, kalu dia ada mesti dia buleh tolong*....kira nyer kalu pupu aku tu kelik ari ahad nie keto aku dah tak dop dah umah dia tu...


tolonglah wei sapo2 hok sene dan hok reti buat jumper nie...aku nak sangat wei ambik keto aku tu..aku rela tinggal keto aku cnie lagi la dari tinggal sana...TOLONGGGGGGGGGGG la......

0 comments:

Post a Comment