Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

Monday, October 19, 2009


Cabutan Bertuah.....

Semalam merupakan hari yang cukup bertuah dalam hidup aku...semalam aku ada open house bagi group IT..event ni di buat kat Multi Purpose Hall (MPH) berhadapan dengan menara TM...ramai jugak yang datang...semuanya berpakaian hari raya cuma aku jer yang tak pakai baju raya..malas la nak iron baju coz malam tu penat sangat..maklumlah baru sampai dari kelantaan...

Event tu start kul 11.30 pg tapi disebabkan kelewatan orang yang penting terpaksa la ditunda sampai kul 12.45...lama gila semalam tunggu orang tersebut...tunggu punya tunggu alih2 datang jugak orangnya...aku ingatkan malay punya rupa-rupanya orang putih...perut tak payah nak cakap la...lapar gila semalam...

Lepas jer berucap tetamu buleh la mengambil makanan...fuhhhhh...banyak gila makanan semalam..aku sempat ambil nasi impit ngan nasi beriani jer..yang lain tak sempat nak jamah coz perut dah kenyang...sambil2 kita orang menjamu selera macam2 acara dia orang buat...ada yang naik ke stage berkaroke...cukup mengiburkan la semalam...

Yang paling best sekali bila ada cabutan bertuah...almaklumlah sorang2 setia menanti nak tengok sama ada no mereka tersenarai ker tak?Semalam aku dapat no 466...banyak tu no tu and aku tak berharap pun dapat coz selama nie jarang sangat aku nak dapat cabutan bertuah...tunggu punya tunggu dapat la member aku punya no...no yang cukup cantik,111...cantik kan?Riuh meja kita orang bila dia dapat hamper tersebut...

Pusingan pertama dah habis begitu jugak dengan pusingan ke-2 tapi kita orang still lagi duk kat meja coz banyak lagi hamper yang ada kat depan...mana la tahu kan takut2 hamper tersebut tuk kita...sapa yang jangkakan...event ni juga diselang selikan dengan nyanyian..xlupa juga tuk yang menjadi king@queen raya...riuh satu hall dengan sorakan...

Pusingan ke-3 tuk cabutan bertuah berlangsung...dari satu no ke satu no kita orang still lagi menanti...apa yang aku tak jangka no aku terpilih la semalam dalam cabutan bertuah tu...fuhhhh...bangga la beb coz first time dapat hamper...besar plak tu...aku ah pening dah nak buat macam mana la kalau aku dapat hamper tu..alih2 dapat gak...gabra gila aku semalam nak pergi ambil hamper atas stage...almaklumlah semua orang akan tengok kita...tangan aku terketar-ketar tika bawak hamper tu turun dari stage...segan gila aku semalam...xjangka aku yang semalam aku akan dapat hamper tuk cabutan bertuah...aku bersyukur sangat dapat benda nie....siap posing lagi aku dengan hamper aku tu...tapi yang pusingan ke-4 lagi best aku tengok dia punya hamper...even dia kecik tapi bungkusan dia cukup cantik...tp nak buat macam manakan dah no aku tercalon dalam pusingan ke-3....

Yang bestnya kan...hamper yang terakhir yang no dia dicabut yang akhir memang besar gila...aku tak tahu la ada apa kat dalam hamper tu...memang besar la sampai penerimanya tak larat nak bawak...so orang lain yang tolong bawakkan tuk dia...uish...kalau la aku dapat cam ner la aku nak bawakkan...tapi aku syukur aku dah dapat yang ini...kira ok la jugak dari tak dapat kan...bangga la aku semalam..dapat naik pentas n terima hamper...siap posing lagi atas stage...

THANKS LA KEPADA SESIAPA YANG MENCABUT NO AKU SEMALAM...
HEHEHEHE......


0 comments:

Post a Comment