Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

Updated on July


Thursday, July 22, 2010


Syukur dan Sedih....melanda diri

SYUKUR

Lidah ku kelu untuk berbicara apabila aku dapat tahu berita yang mengembirakan ini...siapa yang tak gembira kalau apa yang kita nantikan dengan penuh kesabaran akhirnyer berpihak kepada kita...tak sia2 aku nantikan semua ini...ku panjatkan kesyukuran kepada ILAHI kerana memberi rezeki yang halal kepada ku...apa yang aku ada kini semuanyer datang dari DIA Yang Maha Esa...segala2nyer dari baik datangnyer adri DIA dan yang buruk datang dari diriku sendiri...

Dengan rezeki inilah nnt aku akan bantu family aku kat kampung dan menyara adik2 aku yang still lagi belajar...kalau boleh aku nak tanggung semuanyer tapi aku still lagi tak mampu...sekadar nak menghulurkan sedikit aku tak kisah janji adik2 aku berjaya dalam apa yang dia orang ceburi...aku tak kisah kalau rezeki ini aku tak dapat kerana aku pasti rezeki ada dimana2 sajer cuma bergantung kepada kita sama ada rajin atau malas jer kita mencari...

Apa yang boleh aku katakan kat cnie...apa yang aku dapat hari ini merupakan rezeki yang diberikan oleh DIA kepada aku...syukur sangat2 dengan apa yanng aku dapat...terima kasih YA ALLAH kerana kau memilihku untuk menempuhi cabaran ini kerana aku tahu KAU jauh lebih mengetahui apa yang bakal berlaku kepada diri ini kelak...yang KAU yang mampu menggambarkannyer kerana KAU Yang Maha Kuasa...kekuasaanMU tiada bandiangannyer....


SEDIH

Apa yang menyedihkan aku bila suatu hari nanti akan berpisah dengan orang2 yang aku sayangi...mereka dah aku anggap macam family aku dah...ada satu lagi benda yang paling menyedihkan aku bila semua tak berpuas hati dengan apa yang aku dapat...semuanyer sindir menyindir dalam diam...

Even aku tak tahu sangat tapi aku boleh bayangkannyer...salah ker kalau aku terima kerja nie...jahat sangat ker aku kalau aku terima kerja nie...sampai biler aku nak ikut korang semua...kalau aku tolak peluang ni aku nak kerja apa nanti...xkan la selama-lamanyer aku nak jadi penganggur...aku dah la ada kuarga yang nak kena aku tanggung...duit yang aku akan dapat nanti banyak yang perlu aku lakukan dengan duit tu...Aku pasrah dengan ketentuan ini...

Boleh tak sekali ni jer aku tak ikut korang semua...aku mintak maaf coz terpaksa buat decision nie...apa yang aku tahu semua nyer rezeki yang aku dapat nie datang dari DIA...dah rezeki aku untuk stay lagi kat cnie...aku bukan cam korang semua...korang atleast ada kuarga kat cnie nak support korang tapi aku...aku hanya bersendirian di KL nie...banyak benda yang aku perlu lakukan dengan duit tersebut...jahat ker kalau berkata cam tu...bukan niat aku nak membelakangkan korang semua tapi aku terpaksa buat decision cam nie...aku jugak pasti 100% kalau korang yang diberi peluang sebegini tentu korang semua tak kan tolak kan tawaran nie...buat apa nak tolak sedangkan masa depan dah cerah kat cnie kan???

Kalau tu la yang korang semua pikirkan sama la jugak dengan apa yang aku pikirkan...apa yang aku pikirkan nak dapat kerja jer...aku tak nak jadi pengaggur terhormat...aku nak cari duit banyak2 untuk simpanan masa depan aku nanti...salah ker kalau aku nak buat semua tu...salah ker???

Cuba bagitahu aku apa yang perlu aku lakukan lagi supaya korang tak tersalah tafsir akan benda nie...bukan aku yang pinta semua nie berlaku kepada aku...kalau korang pikir benda nie yang aku pinta aku tak ada hak nak menghalangnyer lagi...aku dah penat nak melakukannyer...

Satu jer yang aku pinta dari korang...tolonglah...tolong jangan main sindir2...aku tahu silap aku sendiri coz tak bagitahu korang pasal nie...bukan niat aku nak sembunyikan dari korang tapi aku takut korang akan berkecil hati...aku tahu apa yang korang rasa...that's why la aku tak berani nak bagitahu korang...biarlah korang nak cakap aku berlagak coz dapat job nie pun aku tak kisah..aku sedar itu semau salah dan silap aku...actually aku dah penat..penat sangat..penat dalam menjaga hati dan perasaan orang lain sedangkan hati sendiri sering terluka kerana nak sangat jaga hati dan perasaan orang lain...aku nak sangat jaga hati aku sendiri dan abaikan hati dan perasaan orang lain tapi aku tak mampu...tak mampu nak lakukan semua tu...silap aku kerana suka sangat jaga perasaan orang lain...betapa penatnyer menjadi insan yang bergelar manusia yang mempunyai hati dan perasaan...kenapa la aku dikurniakan hati yang cukup rapuh...kenapa tidak kau tegarkan hati aku ini? kenapa????

Cukuplah setakat ini sajer aku menjaga hati dan perasaan orang lain...aku dah tak mampu nak menjaganyer lagi...sekarang nie aku nak jaga plak hati dan perasaan aku agar ianyer tak terguris...kalau terguris biarlah dari benda yang tak ada kaitan dengan perasaan orang lain mahupun perbuatan orang lain especially dia yang amat aku kenali...cukup la buat masa nie...

0 comments:

Post a Comment