Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

Monday, December 21, 2009


Lumut (11/12/2009)

Sebelum Bertolak ke Lumut


Last week, aku ngan family kak su pergi makan angin di Lumut..aku saja jer join dia orang coz sana aku belum pergi lagi...so orang dah ajak aku on jer...lagipun hari tu aku cuti, nak habis kan annual leave aku that's why la aku apply tarikh tu...sajer jer nak cuti mata kat sana...

Kita orang tidur di apartment yang disediakan oleh company kak su di Damai Laut...cantik jugaklah dia punya apartment coz dekat dengan swimming pool tapi yang sedihnya aku keseorangan la ari tu..kak ina janji nak join tapi tiba-tiba malam tu dia msg aku dia tak dapat datang coz keesokkannya dia ada kelas...so aku sorang jer la...apartment kat sana ada 2 bilik...satu master bedroom dan satu lagi yang kecil so aku dapat yang kecil jer la tapi kan bilik tu ada 2 katil...aku terpaksa duk sorang dalam bilik tu tanpa teman...boring la jugak coz xder saper nak diajak berbual..

Hari Pertama

Aktiviti pertama sekali yang kami lakukan bila kami sampai sana ialah pergi mandi kolam...plan nak mandi gak tapi bila pikir kena mandi pakai tudung buat aku malas la nak turun mandi kolam...kita orang tak mandi di kolam depan apartment malah kita orang pergi mandi kolam di Swiss Garden...kolam atas bukit...cantik dia punya kolam dan apa yang paling aku suka sekali ialah tengok pemandangan yang cantik sekali...puas mandi kita orang pun balik la ke apartment tapi tak naik lagi umah...abe mie nak mandi kan lagi akeef tapi kali ni depan apartment jer la..kat cni ok la ckit dia punya kolam coz orang tak la ramai sangat...buleh dikatakan aku xder masa nak jalan2 tengok tempat coz kerja aku kena jaga barang kak su...sepanjang masa aku kena jaga barang...dia orang sefamily sibuk duk ambil gambar...setiap saat akan ada la gambar yang diambil...macam orang baru jumpa kamera jer lagaknya...tak putus2 dengan ambil gambar...disebabkan tu la aku terpaksa jaga barang dia orang..kadang2 naik muak jugak aku coz kena jaga barang...aku nak juga pergi jalan2 tengok keadaan sekeliling tapi nak buat macam mana kan tak berkesempatan aku nak buat cam tu...

On the way nak ke kolam di Swiss Garden

Mandi Kolam di Swiss Garden
Hari Ke-2

Second day, kita orang pergi ke bandar lumut..pada mulanya plan nak ke Pulau Pangkor tapi dicancelkan coz keesokkannya kita orang nak pergi ke Lost World so pusing bandar Lumut jer la...banyak jugak barang yang aku borong kat sana...yang paling banyak aku beli sotong + ngan yang orang kirim la jugaknya...aku sempat la jugak beli baju tuk abah,ma,eddy,abe,sapik,azri and athirah...yang aku punya pun ada gak...habis jugak la dekat ngan 200...tapi aku tak kisah coz yang tu buleh dijadikan kenangan nanti...lepas jer ke Lumut kita orang ke Teluk Batik..disana banyak lagi baju2 yang cantik tapi nak buat macam manakan benda dah beli..so biar jer la..kat Teluk Batik aku just beli sourvenier jer tuk kawan2 aku...ada la jugak aku bawak balik kat umah...abe mie ngan akeef sempat mandi laut lagi...on the way balik ke apatrment kita orang sempat singgah di Taman Paya Bakau coz nak tengok monyet...banyak sungguh monyet kat sana..semuanya jinak2 belaka...tempat dia buleh tahan cantik la jugaknya siap ada jambatan gantung lagi...lepas tu kita orang pun balik ke umah...sampai jer kat sana trs sembahyang asar and turun kembali coz nak mandi kolam...ari last so terpaksa la jugak mandi...biar dengan tudung pun aku mandi gak..nanti kempunan plak kaalu tak mandi kan...lagipun ramai gak yang pakai tudung mandi kat sana..

Dekat Jeti di Lumut

Tengah tengok barang nak buat balik..SHOPPING..
Berehat sebentar di pantai Teluk Batik
Tengok monyet di Tman Paya Bakau

Hari ke-3

Awal2 pagi lagi lepas breakfast kita orang check out coz nak pergi ke Lost World di Tambun plak..kita orang kuar pagi bukan apa takut sesat nanti coz abe mie pun tak biasa lagi dengan tempat tu...buleh dikatakan sesat la jugak di bandar Ipoh nak cari Tambun..(LOST IN IPOH)...
Usaha kami akhirnya berhasil apabila nampak singboard Tmabun dan highway ke Kuala Lumpur..kita orang ikut jer highway nak balik ke KL coz Lost World of Tambun berdekatan dengan highway nak balik ke KL...sampai kat Lost World dalam kul 12...ramai gila orang kat sana bila musim cuti sekolah nie..queue untuk beli tiket bukan main panjang lagi tapi abe mie still gak beratur..nak jugak masuk main air kat dalam..tiket kat sana murah jer...akuk ingatkan mahal rupa2nya juat RM 25 sorang tapi ari tu dapat special discount coz cuti sekolah so sorang just RM 19 jer la...aku abe mie belanja...

Masuk jer pintu Lost World tu kagum aku tengok...dia punya environment cantik gila la...ada pantai lagi...ramai gila orang time tu...aku tak mandi coz malas nak tukar baju so sekali lagi aku menjadi penunggu setia barang kak su..teringin gak nak gi main2 air or permianan yang ada kat sana tapi nak buat cam ner kan terpaksa kena jaga barang...puas jer dia orang bergambar kak su datang tempat akuk dan aku plak yang pergi marayap...time ni la aku ambil pelunag nak main permainan yang ada kat sana...nasib baik la orang tak ramai time tu coz ramai yang tengah main air...aku sempat main kapal yang terbang jer...pirate ship tak sempat coz time tu kak su dah kol suh jaga balik barang dia..nak tak nak terpaksa ar aku kesana...niat hati dah tak nak pergi dah tapi nak buat cam ner kan....paus jugak aku menunggu sorang diri...lama jugak la dia orang pergi jalan...at last datang jugak dia orang setelah puas bermain air...

Sebelum keluar dari Lost World kita orang sempat pergi ke Petting Zoo...banyak binatang yang cute2 kat sana...macam2 ada...air terjun pun ada jugak tau tapi tak sempat nak ambik gambar coz tak der yang nak tolong capture gambar aku...nak mintak tolong abe mie segan la plak...pikir2 kan baik aku pergi ngan kak tini...kalau dengan kak tini tentu dah beratus2 gambar yang boleh aku capture (ingat kat kak tini la plak)...dekat kul 5 baru kita orang kuar dari sana dan balik ke KL...

Sempat singgah di R&R Tapah tuk solat jamak zuhur,asar,maghrib and isyak...tempat yang pernah aku singgah dulu ketika aku pergi ke Pulau Pinang dengan member aku...still lagi dalam ingatan tempat tu...lepas tu kita orang meneruskan kembali perjalanan kita orang tuk bailk ke KL...aku sampai kat umah dalam kul 10 mlm...sampai jer terus aku masuk bilik dan tidur coz keesokkan harinya aku kena kerja...penat tu penat la jugak tapi buleh dikatakan aku happy la..dapat pergi makan angin utara...

Depan pintu masuk ke Lost World of Tambun...besarnya KUCING......

0 comments:

Post a Comment