Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

Wednesday, September 30, 2009


Mawi....n....Fara Fauzana

Semalan aku nak member aku 2 orang lagi (yanie n kak zie) pi KLCC....kak zie dah tunggu aku kat sana coz semalam (30/9/09) dia balik awal...dia last kerja semalam so bos dia suh la dia balik awal...niat hati nak pi cari novel yang aku baca sinopsisnya through internet..so aku pun pi la KLCC kat Kinokuniya nak cari novel..nak pi Midvalley jauh sangat...

Sampai jer di KLCC punya la susah nak kuar...orang ramai gila dalam tren sampai aku punya beg pun tersangkut kat orang lain...dia orang ni kalau dah duk depan tak nak move pun ckit tuk bagi laluan kat orang nak kuar....susah betul la kalau ada orang macam ni satu tren...kalau nak turun gak terpaksa ar cakap kuat ckit "excuse me" tu kalau tak jangan heran la..tak pun dah tak nak dengar sangat trs jer rempuh....lantak dia orang la sakit ke tak janji aku sempat kuar kat tempat yang aku nak kuar....

Sampai kat sana aku terus cari kak zie coz dia tunggu kita orang kat bawah....di malas nak naik sorang2 kat atas....lepas jumpa dia trs kita orang tuju ke dalam KLCC...nak cari surau coz kak zie nak solat asar jap...kita orang dah solat dah sebelum balik....

Apa yang kelakar semalam nya...kita orang nak cari la surau sebab kita orang jarang jer sembahyang kat sana...dari tingkat bawah (C) naik tingkat atas (G) and then turun balik ke tingkat bawah (C) and then naik balik coz nak tengok map....berapa kali kita orang tawaf kat tengah2 KLCC tu...segan la jugak coz lalu tempat yang sama banyak kali tapi buat bodoh jer la...nak cari surau punya pasal...

Cari la punya cari akhirnya kami jumpa gak surau tu...sebenarnya aku dah agak yang surau tu ada kat area sana tapi member aku cakap tak der...so tempat yang tak der tu la adernya surau...kami tunggu tuk solat maghrib sekali coz maghrib dah nak masuk...selepas solat maghrib kita orang pi makan KFC coz aku puasa semalam...so kiranya pi makan tuk berbuka la...

Siap jer makan kita orang trs ke tempat yang kita orang nak tujui sebenarnya dalam KLCC tu...kami naik ke tingkat atas sekali ke kedai Kinokuniya...cari2 punya cari novel yang telah dilistkan dalam paper satu pun tak jumpa...akhirnya aku capai la jugak satu lagi novel yang bertajuk "Dia cinta Terakhir"...lepas jer bayar kat counter aku trs kuar dari ctu...

Aku n kak zie tunggu yanie kat luar Kinokuniya....aku tengok kat level bawah dimana tempat movie punya, aku tengok orang ramai sangat kat sana n ada yang berjabat tangan la...hati aku dah tak sodap rasa nie....aku pun nak tengok apa yang ada kat bawah tu...dalam kepala aku dha bermain mesti ada artis kat bawah...cepat2 aku turun ke tingkat bawah dan segala tekaan ku memang tepat...kat bawak MAWI dan FARA FAUZANA ada...dia orang tengah promote cerita terbaru dia orang JIN NOTTI...aku apa lagi sengih memanjang la...excited bagai nak rak beb...first time dapat tengok mawi depan mata...selalunya tengok dalam tv jer...

Time tu aku ngan kak zie jer coz yanie still lagi dalam Kinokuniya...aku bila nampak mawi aku terus kol yanie suh turun coz nak ambil gambar mawi...yanie punya camera handphone cantik...aku dah gelisah dah coz takut tak sempat nak ambil gambar mawi...punya la lama aku tunggu si yanie nie datang...tak senang duk aku...bila fikir balik rasa menyesal plak tinggal kamera semalam kat umah...kalau tak dah banyak dah gambar mawi tu aku ambil..kamera phone aku tak cantik tapi tu tak nak mengewakan aku still ambik gak gambar mawi tu...

Lepas beberapa minit yanie pun sampai...hati aku dah lega dah...aku tengok ramai yang ambil gambar nyan mawi...aku pun nak jugak tapi si yanie ni plak segan...ish susah betul...punya la lama nak punjuk dia suh ambil gambar ngan mawi alih2 berjaya gak...fuh senyum sakan kita orang dapat bergambar ngan mawi dan fara fauzana...artis yang paling digilai ramai...bangga jap aku dapat posing ngan dia orang....sporting gak mawi erk..suka tengok dia semalam...tapi kita orang xleh la nak ambil gambar banyak2 coz ramai lagi yang tunggu turn nak ambil gambar ngan mawi...so 2 keping pun jadi la sebagai prove tuk aku tunjuk kat adik aku yang lain...

Nasib baik la semalam hati aku tergerak nak ke KLCC upanya mawi ada kat sna...gembira dapat jumpa mawi xleh nak cakap kat siapa2 pun...aku gumbira bangat dapat jumpa MAWI n FARA FAUZANA....

Akan ku kenang ia sampai bila...ia manjadi tarikh paling bererti buat aku seumur hidup...


MAWI N FARA FAUZANA.....

0 comments:

Post a Comment