Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

Kek Pisang...


Kerana terlampau rajin la semalam kan terjadi la satu biji kek iaitu kek pisang...kek ni peveret aku nie..semalam aku tak tahu nak buat apa so biler aku bukak jer peti ais aku tengok ada pisang..tiba2 "mentol menyala atas kepala"..aku dapat idea nak buat apa..so aku kuarkan pisang, planta dan telur dalam peti ais tu..pastu aku sediakan semua bahan yang aku perlukan tuk buat kek pisang nie..

Jom layan gambar kek pisang nie...

                                       snap lepas masak cam nie la upanyer..xsabar nak makan ni...

                                                  nampak tak kegebuannyer...........

                                                 dari sudut tepi biar nampak jelas ckit..

inilah dia ovenny kesayangan ku yang menjadikan kek pisang ku...

maka terhasilah aku punyer kek semalam...


Resepi kek pisang

Bahan-bahan :
2 cawan gula pasir
4 biji telur
4 cawan tepung gandum
1 cawan mentega
2 cawan pisang jelai @ 6/7 biji
2 sudu teh soda
1 sudu teh garam halus
2 sudu teh baking
2 sudu besar susu pekat


Cara-cara:
1. Pukul gula dan mentega hingga kembang
2. Masukkan telur sebiji demi sebiji
3. Bila kembang masukkan susu, pisang,tepung gandum,soda dan garam
4. Kacau biar sebati

* silalah mencuba yerrrrrrr......

0 comments:

Post a Comment