Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

Once again...


sekali lagi keta aku buat hal...semalam elok2 jer time aku start tapi pagi nie biler nak strat terus xleh...giler betul la...kut yer pun nak rosak lagi tunggu la masuk gaji ker...xpun tunggu la tuan mu balik dulu...nak rosak berapa kali pun rosak la...masalah sekarang nie mu rosak sekarang..kalu rosak sekarang gak napok gayanyer kena guna duit aku jugak la nyer..tension betul aku...baru jah pakai keto xsampai setengah tahun duit dah habis dekat ngan Rm 1K dah...bayak siot...xtahan la kalau cam nie...nak jer aku hantar balik keta tu kg...lantak la saper yang nak guna janji tak menyusahkan aku...

geram betul la....
disebabkan keta rosak la aku selalu jer kena ambik saving aku..habis tu kalau dah asyik draw jer biler duit aku nak banyak..baru jer banyak dah kena draw nak baiki keta...kalau aku tahu cam nie la kan dari dulu lagi aku xambil la keta tu...tak payah la aku nak bayar bulan2 dah tak payah nak isi minyak bagai...save ckit aku punyer duit...naik lrt lagi baik la dari drive keta...parking ngan tambang lrt sama jer mahal tapi keta lagi la coz kalau xder minyak nak kena isi plak...so kalau naik lrt tak payah nak pikir2kan sal minyak...naik jer sampai la kerinchi...jalan ckit dari stesen lrt kerinchi ke ofis xder la penat sangat...15 minit dah sampai tu pun kalau jalan dengan penuh keayuan la..kalau jalan dengan gaya rock confirm 5-10 minit dah sampai ofis...sekali pikir elok gak kalau aku naik lrt at least la aku excercise ckit...ni tak asyik naik keta jer badan pun dah start naik lemak...
waaaaa.....duit aku....

lambatnyer owner keta ni nak balik..dah tak sabar dah nak suh dia ambik bawak balik jer keta tu...dah tak sanggup lagi aku pegang keta tu...abang aku ni pun satu hal...berapa juta nah nak simpan duit wak kahwin sampai nak bayar monthly keta pun xleh nie...agak2 ar kalu nak simpan sampai sejuta gak...sapa mati pun xleh nak simpan duit banyak tu...ambik la keta mu tu..tak sanggup dah wei aku nak pegang keto tu...dah la banyak kerosakan pahtu kalu rosak duit aku jugak hok nak kena wak tubek..mana adil...dah keta mu, mu la yang bayar semo tu...aku nie kira adik hok bertimbang rasa la jugaknyer coz sanggup ambik bayar keta mu tu tiap2 bulan...cian la tengok mu nyer nak kumpul duit sapa sejuta nah nak wak kahwin...mana la cukup nie nak wak bayar keta kan...


tak moh pakai keta lagi..tak sanggup...

kalu lagu nie la sokmo nampak gayanyer keta nie bakal akan duk kg nie...lantak la nak punah ko nak gapo ko janji kalu duk kg abah ada hok nak tolong tengokkan...at least edi buleh la guna walaupun dia dah ada keta sendiri...kalu rosak pun duit dia orang...dah tak der kaitan ngan aku dah lepas nie...aku dah buleh save aku punyer duit banyak...at least ada la jugak tuk masa depan aku nnt...

macam ni la aku nnt.....

0 comments:

Post a Comment