Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

Update on February


Wednesday, February 24, 2010


Mood hilang...

Hari nie tiba2 jer mood aku hilang...mood aku nak buat kerja pun xder sampai aku punya test plan still lagi tak siap load dalam RQM...aku tak tahu la naper aku punya mood ari nie hilang..hilang entah kemana..disebabkan benda nie yang menganggu mood aku so aku punya test plan kena la load minggu depan...

Disebabkan aku moody ari nie segala kerja pun aku tak buat...aku pun tak tahu la naper jadi cam nie ari nie...maybe ada seseorang yang spoil mood aku tak ari nie...apa yang aku rasa sekarang nie macam nak *tepik* jer..nak luahkan apa yang tebuku di dada aku nie...kalu buleh *tepik* kan best...ni duk pendam dalam dada sampai rasa nak nangis...

What happen to me today?Please give back my mood...

Sunday, February 21, 2010


(' ' ,) (' ' ,) He's here...

My heart beat so fast this morning because someone which always in my mind message me and wish happy birthday to me..I'm so happy because before this he never wish to me and today he's do it..I'm so happy..It's look like my dreams come true..every time I always remember him and today he's appear even not in front of me..

He ask me to treat him Pizza but I refuse it because where I want to get Pizza..to treat him Secret Recipe may be I can because it's here with my place..he's never know that my place having Secret Recipe even he's always lunch at that area..he's said he's not noticed that anymore..maybe he's true because the location for that shop at the -1..

I hope he's message me later and ask me to go out for lunch..Maybe I can treat him for my birthday..I'm still waiting he's message but until now my phone still not ringing...please I hope u message me to lunch...I take your word as a serious word...PLEASE...

Maybe, if our lunch go on I think at that time my heart beat very fast than when he's message me for wish my birthday...Right now I can't tell anyone how's my feeling...what I know that I'm very happy because he's still here...hoping he's still at there forever...



~~ Celebration Birtday Girl ~~

Semalam (21/2), kakak2 umah sewa aku buat suprise celebrate besday aku...dia orang beli kek tuk celebrate besday aku...terharunya coz ada gak yang nak celebrate besday aku nie...nak kata meriah tu tak la jugak tapi amat bermakna buat aku coz tak pernah ada orang celebrate besday aku cam yang dia orang buat semalam...cukup terharu dengan kebaikan dia orang menyambut hari jadi aku semalam..

Walaupun hanya kek jer yang ada tapi itu semua cukup berharga buat aku..even kuarga aku xder tapi teman2 ada tuk celebrate besday aku..terima kasih kakak2 umah sewa dan my best friends coz sambut besday aku...kenangan ini akan terpahat abadi dalam ingatan aku sampai bila2...

Sekali lagi aku nak ucapkan banyak2 terima kasih buat teman baik aku dan kakak2 kat umah sewa aku coz sanggup mengeluarkan duit membeli kek semata-mata nak celebrate besday aku...

@@@@ LOVE U ALL A LOT @@@@

Friday, February 19, 2010


~~~ BeSdAy gIrL ~~~

Hari nie (20 February) genaplah umur aku 23 tahun...sudah 23 tahun aku hidup atas muka bumi ini dengan keizinan dariNya...aku bersyukur sangat kerana dipanjangkan lagi umur untuk aku mendiami muka bumi ini dengan nyawa yang dipinjamkan olehNya...

Banyak dugaan dan cabaran yang perlu aku lalui untuk menjangkau angka 23 ini...terlalu banyak kenangan pahit dan manis yang berlaku dalam hidup aku sepanjang aku berumur 22 tahun...dari setahun ke setahun umur akan semakin meningkat dan membuatkan kita menjadi lebih dewasa

Hari nie aku telah mencapai umur 23 tahun...aku rasa dah semakin tua la....sepanjang melewati alam remaja ini tidak pernah sekali pun aku jatuh cinta dengan seseorang yang bergelar lelaki...aku teringin juga ingin memiliki seorang lelaki yang bergelar kekasih yang mengambil berat akan diri aku ini...

Kekasih yang mampu aku kongikan segala suka dan duka aku bersamanya...kekasih yang sentiasa mengambil berat akan diri aku ini...setiap masa dan saat mengambil berat akan diri aku...aku ingin begitu...aku terasa senang apabila ada somebody yang mengambil berat akan diri ini...

Aku berharap dalam umur aku yang menjangka 23 tahun nie aku akan bertemu dengan seseorang yang boleh aku jadikan dia teman ku...aku teringin untuk merasakan bagaimana perasaan bile menyayangi seseorang dan disayangi seseorang...aku ingin merasakan itu semua dalam umur 23 tahun nie...

Ya Allah...aku bermohon kepadaMu Ya Allah...aku temukanlah aku dengan pasangan aku yang mampu untuk aku bergantung hidup sepanjang usia ku ini...kau temukanlah kami bersama Ya Allah...itu semua kekuasaanMu Ya Allah...tiada siapa yang mampu menandingi kekuasaanMu itu Ya Allah...

Ya Allah aku jua bermohon kepadamu Ya Allah...kau panjangkanlah umur ku dan umur keluarga ku serta sahabat handai dan seluruh umat Islam dimuka bumi ini...Kau murahkanlah rezeki kepada kami semua Ya Allah...hanya kepadaMu aku bermohon...panjangkanlah umurku ini...permudahkanlah segala urusan ku di atas muka bumi ini...Syukur kepada Mu kerana memberi ruang untuk hamba Mu ini bernafas di muka bumi ini...

Syukur Ya Allah kerana masih lagi dipanjangkan umur....


Wednesday, February 17, 2010


(' ' ,) JaTuH bAnGuN.... (' _' )

Jatuh bangun aku mengejarmu
Namun dirimu tak mau mengerti
Ku bawakan segenggam cinta
Namun kau meminta dariku
Membawakan bulan ke pangkuanmu

Jatuh bangun aku mencintaimu
Namun dirimu tak mau mengerti
Ku tawarkan segelas air
Namun kau meminta lautan
Tak sanggup diriku
Sungguh tak sanggup

Sudah tahu luka didalam dadaku
Sengaja kau siram dengan air garam
Kejamnya sikapmu membakar hatiku
Sehingga cintaku berubah haluan

Percuma saja belayar
Kalau kau takut gelombang
Percuma saja bercinta
Kalau kau takut sengsara

 

~~~ LaYaN ~~~ JiWaNg ~~~

Salam Untuk Kekasih

Di sebalik kalbu
Yang semakin layu
Terbenam rasa rindu
Terkunci suara hati
Tiada siapa tahu

Dimanakah kasih
Tak seperti dulu
Kata kau sayangkan ku
Benarkah itu

Walau kehadiranku hanyalah sementara
Bukan salahmu sayang kira kau jatuh cinta
Akan ku pergi jauh takkan kembali
Salam maaf permisi
Ku undur diri

Kini ku bersara
Dengan langkah baru
Menyisi luka ini
Kekasih... sekeras aku
Terhiris kerna kamu

Ku tinggalkan cinta
Kisah yang berlalu
Kisah kenangan kita
Hanya kau tahu

Walau kehadiranmu bagaikan menghiasi
Bukan caraku sayang harap engkau mengerti
Pemergianku ini tak ku relai
Salam maaf permisi
Ku undur diri

Tuesday, February 16, 2010


~~ (' ',) Di Sebalik Rahsia Cinta....~~

Pertemuan ini bagaikan terbuka
Satu rahsia di dalam rahsia
Ketika kita sama di kota cinta
Kenikmatan pengabdian yang suci

Dan di waktu itu kau dan aku satu
Berlindung di dalam kebesaran
Tiada kenal erti perpisahan
Penuh restuMu oh Tuhan

Dan kini kita terbuang di awangan
Terpisahlah dari kenyataan
Lalu ada yang terlupa pada perjanjian
Kerna leka dengan kepalsuan
Tersesat kita dalam perjalanan

Kau dak aku kini bertemu kembali
Menunaikan perjanjian sejati
Dalam suka duka jauh terpisah
Terbukalah rahsia cinta

Thursday, February 11, 2010


Balik kampung....

Male nie aku akan kelik kg sekali ngan abe aku...aku tupe dia kelik coz dia pun nak kelik gak..aku malah nak g beli tiket kelik kg..dah dia pun nak kelik gak better aku tupe dia la, jimat ckit duit aku...

Mungkin lepas kijo kuat aku tolok kelik kg tu pun tak pasti lagi la pukul berapo coz abe aku tu tolok dari johor kul 3 ptg...rasa2nya lewat dah dia sapa cnie kut...kalu sapa lambat gak cnie maybe kita org tolok lepas iso la kut...senang ckit xpayah bereti maye dah la lepas tu...

Lepas kijo nanti aku kena ambik mamat plak..sama ada nak ambik di KL Sentral atau pun aku tunggu umah jah..suh dia g umah aku lepas dia sapa di wangsa maju..kiranya aku tunggu abe aku umah la nie...lagipun umah aku dah on the way nak kelik ko kelate la jugaknya cumo kena masuk aloh dale la ckit...

Tok sabar dah aku nak kelik nie...xsabar nak jupo ngan kuarga aku kg la..tapi la kan semua baju aku xnyipe lagi la...nak nyipe male malah la plok...so kena nyipe ari nie la...nasib baik la ari nie aku kelik awal...napok gayanya mamat kena g diri la umah aku...kalu tunggu dia di KL Sentral confirm xder aku nak nyipe barang aku nanti...

Tok sabarnya nak kelik nie...tapi aku risau gak...skrg nie aku tengah on diet la..dah 2 bulan dah tak make nasi nie...takut kelik umah aku make nasi jah...almaklumlah ma aku masak sedap....agu mana la tak terliur...napok gayanya kena make lauk saja jer la...seksanya nak kurus nie...nasi kena pate...xtahu la dah berapo kilo berat aku trn nie...hrap2 banyok dah la hok turunnya...

K la...tu jer hok aku nak update ari nie dale blog aku nie....aku boring benarnya nie...nak buat kijo malah la plok...so naik praktis naip aku update la aku punya blog nie....

@@ Tunjukkanlah @@

Tuhan tolonglah hamba
Yang penuh dosa di dunia ini
Ampunkanlah salahku
Yang ku perbuat di dunia ini

Tunjukkanlah jalanku
Kemana ku melangkah
Jauhkan aku dari azabMu

Ku ingin keselamatan
Dunia dan akhirat
Ku tak mau kenerakaMu

Kau lah maha pengampun
Maha penyayang umatMu

Kau lah maha kuasa
Jangan tinggalkan aku dariMu

Tunjukkan, tunjukkanlah jalanku
Kemana, kemana ku melangkah
Ku ingin....
Ku ingin keselamatan di dunia...

Wednesday, February 10, 2010


~~ Your Man ~~ (SS501)

@@Your Man@@

Cheonhwagildasi naeryeonohgo
Kkeudapal kaseume mudeodugo
Pamsaeweo sseodunpyeonjido pi-ejeoksyeo naerine

Changmuneil tto yeoleobogo
Keudae ireumeul pulleodo
Taedapeotneun belsoriman kwitgae deulrine

Akka-akka-akkaweo na modeungeosi keuriweo
Akkaweo na modeunkeosi kwoeroweo
Akka-akka-akkaweo nan neomalgoneun tareunyeoja molla

I'm your man, I'm your man keudaeyeo ttaradatta oneuldo
Naneun oneuldo keudaeman (saenggakhae)
I'm your man, I'm your man keudaeyeo ttaradatta oneuldo keudaega tteonajianha
(I'm your man) I'm your man keorireul tto hemaejyo eodinjido mollayo
Hoksirado tto keudaega (nat'analkka)
I'm your man kkumerado moreujyo useumyeon pangyeochulkka
Dasi ch'achaolji molla, I'm your man

Nungamado keudae seonmyeonhaedo kwitga-e moksori deulryeowado
Keudae hyanggi memdorado imi keudae tteonago

Teo manhi teo saenggaknago kagonaseoya arattjyo
Ike paro sarangirkka tteonagan keudaeyeo

Akka-akka-akkaweo na modeungeosi keuriweo
Akkaweo na modeunkeosi kwoeroweo
Akka-akka-akkaweo nan tteonabeorin nisaenggak tolla

I'm your man, I'm your man keudaeyeo ttaradatta oneuldo
Naneun oneuldo keudaeman (saenggakhae)
I'm your man, I'm your man keudaeyeo ttaradatta oneuldo keudaega tteonajianha
(I'm your man) I'm your man keorireul tto hemaejyo eodinjido mollayo
Hoksirado tto keudaega (nat'analkka)
I'm your man kkumerado moreujyo useumyeon pangyeochulkka
Dasi ch'achaolji molla, I'm your man

Tteonagan niga uldeongeol ara keudaedo ije ji-ungeol ara
Ijen ara namja ijeungeochanha bich'amhajanha

Wae nanandwaeni naega nisaramijanha...

I'm your man, I'm your man keudaeyeo ttaradatta oneuldo
Naneun oneuldo keudaeman (saenggakhae)
I'm your man, I'm your man keudaeyeo ttaradatta oneuldo keudaega tteonajianha
(I'm your man) I'm your man keorireul tto hemaejyo eodinjido mollayo
Hoksirado tto keudaega (nat'analkka)
I'm your man kkumerado moreujyo useumyeon pangyeochulkka
Dasi ch'achaolji molla, I'm your man

Monday, February 8, 2010


That's Right....

Betul la apa yang dikatakan oleh kak umah aku semalam...segala benda yang kita nak buat tu bile kita seru nama orang yang kita suka dia akan muncul depan kita atau dia pun akan ingat kat kita...dalam kes aku nie dia betul2 muncul depan aku cuma aku jer yang tak berkesempatan nak jumpa dengan dia..

Aku dengar dari member aku yang dia sekarang ada berdekatan dengan area aku...macam tak percaya la plak apa yang aku mintak semalam menjadi nyata..tak kusangka akhirnya selepas beberapa bulan dia akhirnya muncul jugak depan aku even aku tak sempat nak jumpa dengan dia...terselit la jugak perasaan kecewa tu coz tak sempat nak jumpa dengan dia..aku berharap sangat yang aku kaan berjumpa dengan dia...aku nak sangat tatap wajah dia...entah bila la plak aku akan berjumpa dengan dia...

Sekarang nie setiap apa saja yang aku lakukan aku akan seru nama dia dalam hati aku agar dia sentiasa mengingati aku walaupun jauh...tu yang aku nak...dan itulah jugak yang akak umah sewa aku cakap...aku harap sangat la apa yang akak cakap menjadi nyata...sekarang nie hanya dia jer yang berada dalam ingatan aku..tak der lelaki lain yang bermain difikiran aku sekarang nie...setiap kali member aku sebut nama dia hati aku tiba2 berdebar...berdegup kencang setiap kalu nama dia diseru...bagaikan ada something yang tak kena dengan aku punya perasaan..

Apa yer perasaan tu?Naper dengan dia jer aku berperasaan cam tu...?Selalunya kalau dengan member lelaki aku yang lain xder plak perasaan cam nie..sejak aku bertemu dengan dia semenjak itulah bile tiap kali nama dia diseru aku rasa berdebar..rasa takut nak jumpa dengan dia..pelik kan perasaan ini?

Aku tak tahu sama ada dia dah punya teman wanita ke tak lagi...inilah yang paling aku takut sekali...aku takut seandainya hati dia telah dimiliki oleh orang lain..seandainya ia betul aku benar2 frust...seandainya dialah yang diciptakan tuk menceriakan hari2 aku nanti aku benar2 bersyukur kerana dialah orang yang aku inginkan tuk menjadi suami kepada aku dan bapa kepada anak2 aku nanti serta menantu lelaki kepada kedua2 orang tua ku nanti...tidak banyak yang aku pinta..sekadar ingin memiliki diri dia tuk melengkapi hidup aku nanti..tamakkah seandainya itu yang aku mahukan nanti?

YA ALLAH...aku bermohon kepadaMu...seandainya dialah yang kau ciptakan untuk aku...Kau temukanlah kami...Kau tetapkanlah jodoh kami..Kau kuatkanlah hubungan kami agar kami mampu mengharungi dugaan ini dan Kau satukanlah kami dalam ikatan yang sah..Kau peliharalah hubungan kami sampai akhir hayat kami nanti...seandainya dia bukan diciptakan untuk aku..Kau jauhilah dia dari pandangan mataku....kau singkirkan perasaan sayang dalam diri aku ini tuk dia...biarlah kami berpisah jauh agar perasaan sayang ini tidak bercambah menjadi tunas dalam hati aku...seandainya tunas itu mengeluarkan bunga aku juga yang akan merana nanti...YA ALLAH...aku poho padamu YA ALLAH...semaikanlah kasih sayang antara kami nanti...jodohkanlah kami bersama...

~~....Laptop ku....~~

Today my laptop masuk ICU...dah mencapai tahap kritikal dah...10-90 dah nyawa laptop aku tu..kata orang2 dolu2,nyawa tu dah banyak berpihak kepada DIA bukan kepada kita...tu la sekarang yang di alami oleh laptop aku...sekarang nie laptop aku sedang dioperatekan oleh DR.SAPURA...entah bila la ianya nak keluar dari ICU tu...

Laptop aku telah diserang oleh makhluk yang tak berkepala,berbadan dan berkaki serta bertangan...semuanya xder kat dia punya part of body tapi aku hairan cam ner la makhluk di bergerak sampai sanggup menyerang aku punya laptop..sungguh kejam dirimu wahai makhluk yang tak berkepala...sanggup kau menganiayai aku punya laptop...

Aku tidak akan sesekali memaafkan dirimu wahai makhluk yang tak berkepala...kerana kaulah my laptop sekarang nie berada dalam operation room...tengah dioperatekan oleh DR.SAPURA...betapa sedihnya hati aku bile tengok my laptop dibawa pergi oleh DR.SAPURA tadi...

My laptop...sabar erk...ckit ag kau buleh jumpa aku...CEDIHNNNYYYYERRRRRRRRR....

Friday, February 5, 2010


~~~ Ss501 ~~~

Love Like This
Hey Girl, ijen neoreul boyeojwo naege
Geuman neoui mameul
Won't you, my girl (my girl)
Hangsang mangseorineun neon jeongmal babo
Jeongmal neoneun babo
O~ malhaejwoyo
Wae, neon moreuni
Neon nal moreuni
Neol wonhaneun nae mam modu da gajyeogajwo
Naege geochim eobsi
Tteollim eobsi your love!
Chorus:
Love, naege wa. neon, like this.
So Love, gidarin neoran girl
True love, dagawa neon like this.
One Love, neon naege neon naegero
Love, naege wa. neon, like this.
So Love, gidarin neoran girl
True love, dagawa neon like this.
One Love, neon naege neon naegero
Hey Girl! oneul ttara deo yeppeo boyeo.
Nae mamui Key~juin baro neon Girl~
Neol tteoollimyeon, naneun neomu tteollyeo
Sojunghan neo baro naui Baby Baby
Wae, neon moreuni, wae
Neon nal moreuni wae
Neol wonhaneun nae mam modu da gajyeogajwo.
Ttan geon pillyo eobseo
Ojik wonhaneun geon Your Love!
Chorus:
Love, naege wa. neon, like this.
So Love, gidarin neoran girl
True love, dagawa neon like this.
One Love, neon naege neon naegero
Love, naege wa. neon, like this.
So Love, gidarin neoran girl
True love, dagawa neon like this.
One Love, neon naege neon naegero
I need you,
You need me.
Urineun gyeolguk hamkke hal kkeoya
Mangseorijima, naman ttarawa
Ijen yeah
Chorus:
Love, naege wa. neon, like this.
So Love, gidarin neoran girl
True love, dagawa neon like this.
One Love, neon naege neon naegero
Love, naege wa. neon, like this.
So Love, gidarin neoran girl
True love, dagawa neon like this.
One Love, neon naege neon naegero

Wednesday, February 3, 2010


@@ Naper yer...@@

Naper yer...
Kita selalu fikirkan perasaan orang lain...
Sedangkan perasaan sendiri tak terfikir...

Naper yer...
Kita selalu jer take care kan orang lain...
Sedangkan diri sendiri tak take care...

Naper yer...
Kita selalu jer ikut telunjuk orang lain...
Berbanding ikut telunjuk sendiri...

Naper yer...
Kita selalu jer ikut apa yang orang lain kata...
Berbanding dengan kata hati sendiri...

Naper yer...
Kita selalu jer ikut apa yang orang mahukan...
Sedangkan diri sendiri tidak menginginkan benda tu...

Naper yer...
Susah sangat tuk kita menolak pelawaan orang lain...
Sedangkan orang selalu menolak pelawaan kita...

Naper yer...
Terlalu banyak sangat benda yang tak mampu kita tolak demi hanya kerana ingin menjaga sekeping hati milik orang lain..sedangkan hati kita yang merana..susah betul menjadi manusia yang terlalu baik kerana setiap kebaikan yang kita lakukan belum pasti kebaikan juga yang akan kita terima nanti..bertuahkah mereka kerana menjadi kawan aku ataupun malangkah diri mereka kerana menjadi kawan kepada diri aku..aku tak mampu menentukan itu semua..bertuah atau malang hanya mereka sajer yang tahu kerana mereka yang menjadi sahabat aku...

Apa yang perlu aku lakukan sekarang?Aku dah tak tahu nak buat cam ner lagi...aku cuba baiki diri aku tapi aku tak mampu..terlalu banyak halangan yang perlu aku tempuhi untuk aku menjadi seorang sahabat yang baik hati dan setia...kesetiaan aku selama bertahun-tahun itu belum mampu lagi menandingi kesetiaan teman yang hanya dikenali beberapa bulan jer...selama manakah untuk aku mencapai tempoh kesetiaan itu...aku sangkakan perjalanan aku selama ini sudah cukup untuk membuktikan kesetiaan aku terhadap dirinya tapi aku silap...silap dalam menghitung hari...

Monday, February 1, 2010


~~ Secret Recipe ~~

Spaghetti Bolognese



Blackforest Cheesecake



Blueberry Cheesecake


New York Cheesecake

Tengok la gambar yang kat atas tu...itu la semua yang aku makan dekat SECRET RECIPE kat menara...hebat tak..segala kek aku makan..nampak sedap kan...duit yang keluar pun best gak...hahahahaha....
Biasa la kan...sekali sekala belanja makan besar tuk lunch..boring dah asyik makan benda yang sama jer so ari nie aku tukar selera aku ke sana plak...maybe tunggu 2 3 bulan akan datang plak aku akan kesana...first time aku pergi sana pun tahun lepas..celebrate first salary aku kat TM dengan member2 aku yang lain...


~~ New Month ~~

Seconds by seconds, minutes by minutes, hours by hours, days by days, weeks by weeks, months by months and years by years..all that thing I already through it and now I'm at February..they are moving so fast without I realize it...

I don't know what are waiting me in this month so I need to prepare earlier before that things happen to me..Last month was my lucky month because I got money from Career Excell...it's take so long to me got this money..it's almost RM1000..I'm so happy with that...

Before I got money from Career Excell, I got my salary for January...so for that month I become a rich person but not now because some from my salary I give to my dad and mom and some of them I kept in my another bank for my saving...

~~~ Nothing to do..~~~

I have nothing to do today..I don't know what should I do today because all my work already finish..today I feel so bored..

To fill up my time I copy and paste the recipe from internet to test at home..actually I have many collection of recipe from internet that I already copy before this but not one in that I tried...no time to try that recipe just for my collection...if have a time maybe I can do it but for now it's only for my collection...

I love collect the recipe from internet for my collection and maybe I can made album from my collection..album for recipe...I like baking cake and that's why almost from my collection about cake and cookies..I love to try all of them..


0 comments:

Post a Comment