Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

Thursday, November 19, 2009


Sarawak....

Ari nie (20/11/09),abang aku akan naik flight terbang ker tempat kerja dia...dia akan kembali ke tempat asal dia sebelum dia datang kesini tuk seminggu nie...kalau tak silap aku flight dia kul 2...mungkin time nie abang aku tengah preparekan dia orang punya barang atau may be dia orang dah ada kat KLIA...

Tamat la sudah pertemuan kami selama seminggu nie dan mungkin lambat lagi la aku nak jumpa dengan dia...bila dia balik kesana belum tentu lagi dia buleh cuti tuk balik kesini semula...tapi aku puas la coz sepanjang abang aku kat cnie dah 2 kali aku jumpa ngan dia...kiranya berbaloi la jugaknya dan dalam masa 2 hari tu banyak duit yang dia terpaksa melabur tuk belanja aku makan...hehehehe

Sekejap lagi kapal terbang MAS akan membawa abang aku pulang ke Sarawak semula kembali ke tempat kerjanya...tinggallah wahai abangku...semoga perjalananmu kesana selamat...

SELAMAT TINGGAL wahai abangku...SEMOGA TUHAN melindungi dirimu selalu...semoga kau selamat bertolak dan tiba di tempat tujuanmu itu...Semoga dalam lindunganNYA..

TAKE CARE UR SELF BRO.....

Tengok Wayang...

Semalam (19/11/2009), aku, abang aku n kak tini pergi tengok wayang kat KLCC...wayang start kul 9.20 malam...kami tengok citer SENARIO THE MOVIE 2 ::: BEACH BOYS...

Petang semalam abang aku ajak aku ngan kak tini tengok wayang...mula2 tu terkejut gak coz selama nie mana ada pernah dia ajak aku tengok wayang alih2 semalam msg aku ajak tengok wayang kat KLCC...aku apa lagi, orang nak belanja aku on jer...bila lagi kan nak suh dia belanja tengok wayang...sementara dia ada nie baik kita hentam banyak2 duit dia...hehehehehe

Aku bertolak dalam kul 8 dari umah aku and then aku pick up plak dia kat transit yang dia duk tu...dari sana terus kita orang ke KLCC...bukannya jauh sangat pun tempat tu...tak sampai 15 minit dah sampai kat KLCC...kita orang terpaksa pergi awal coz tiket tak beli lagi...mana la tahu kut2 tiket dah habis melepas la plak...nasib baik orang tak ramai sangat time tu...plan nak ambik yang kul 10 tapi tak der tayangan kul 10 so kita orang ambik la yang kul 9.20 mlm citer senario...bila dapat jer tiket tu kita orang terus trn ke bawah nak pergi makan dulu...kami makan KFC jer...yang ni aku plak yang belanja...

Tak aku sangka plak yang semalam aku buleh jumpa ngan cousin aku yang duk kat UM nie...dia pun makan KFC gak tapi dah nak habis dah la...lama aku tak jumpa ngan cousin aku tu...si Akeef tu pun dah besar dah upanya...rupa2nya cousin aku tu duk menginap di Hotel Impiana ke apa entah kat area KLCC gak la..abe mie (husband cousin aku) ada function pasal pameran yang UM anjur...so dia dapat bermalam kat hotel tu la...best la jadi cousin aku semua hotel buleh naik..

Habis jer makan kita orang terus naik coz tayangan dah nak bermula...sampai jer kat atas tengok ramai la plak orang yang tengah queue...ingatkan nak beli popcorn tapi memandangkan ramai sangat manusia yang queue kat ctu so aku malas ar...masuk terus jer la...masuk jer dalam panggung no 3 aku tengok tak la ramai sangat orang tengok citer tu tapi yang kat luar tu ramai plak orang....dia orang tengok citer apa erk...

Letak jer punggung sekejap tayangan pun bermula...aku tengok seat yang bahagian belakang tu full la tapi yang depan tu tak berapa nak full...ramai yang pilih duk kat belakang...firts starting lagi aku ah tergelak dah tengok lagak dia orang...sampai nak pecah perut akuk semalam gelak...lawak betul ar citer tu...

Tayangan citer tu habis kul 11 malam...awal lagi time tu...apa lagi kita orang pergi la plak ke kg baru lepak kat sana sambil minum2...habis minum aku ngan kak tini pi hantar ambang aku kat transit yang kami pick up dia tadi...lepas hantar abang aku tu aku terus balik umah...sampai kat umah dalam kul 12 lebih...tu dah rasa mengantuk dah tu...balik tu trs sembahyang isyak n then terus letak kepala dan tido...

0 comments:

Post a Comment