Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

Updated on March


Thursday, March 18, 2010


Salam Takziah dan Al-Fatihah....

Aku ucapkan takziah kepada member aku yang baru sajer kehilangan insan tersayang dalam hidup dia...ayahanda yang tercinta telah kembali ke Rahmatullah pada ari selasa lepas (16/3/2010)...benda nie pun aku baru jer tau...

Tak aku sangka orang yang rapat dengan aku akan kehilangan ayahnya dalam umur yang masih lagi muda...nak buat macam mana kan sudah itu yang Tuhan tetapkan untuk dia...biarkanlah dia pergi dari terpaksa menanggung derita yang berpanjangan...

Kepada member aku tu...sekali lagi aku ucapkan salam takziah...tabahkan hati dan banyak kan bersabar dalam mengharungi kehidupan yang mendatang tanpa insan tersayang disisi...teruskanlah segala cita-cita mu yang belum tercapai lagi...aku doakan semoga rohnya ditempatkan kalangan orang yang beriman...

AL-FATIHAH buat arwah Ismail...ayah kepada best frenz aku..SITI NURBAYAH...tabahkan hati mu wahai sahabat...aku sentiasa disisi mu tika senang dan susah


Tuesday, March 9, 2010


Penat la ari nie...

Banyak sangat kerja ari nie...penat habis seluruh badan aku...dari pagi sampai la petang aku tak berganjak pun dari tempat duduk aku...time aku bergerak time nak pergi solat ngan toilet jer..nasib baik la aku puasa ari nie so xpayah la aku turun makan...

Bila bangun jer terus badan rasa lenguh..penat sesangat..kepala aku ni dah nak naik pening dah nie...banyak benda aku kena tukar dalam test plan dan rqm aku...nasib baik la time test plan tu ditukar aku tak load lagi dalam rqm tu...kalau tak lagi naya la aku nak tukar balik dalam rqm..kalau rqm ni bergerak sama pantas dengan cheetah xper la jugak..ni bergerak cam siput babi jer...lambat gila nak load satu2 test case...

Tu la yang buat aku tension tu dengan rqm nie...dah la bos aku nak petang ni gak...aku dah la cuti ari jumaat nie so aku kena la siapkan semuanya sebelum aku balik kampung...aku tak tahu lagi la sama ada aku kena create account jugak ke tak...banyak lagi benda aku nak kena buat nie...dah la minggu depan sit dah nak start...lagi la tak sempat aku nak buat kerja lain..kalau betul la aku kena create account jugak nampak gayanye esok aku dah kena start create la nie...

Report satu hal plak kena buat...xpandai la aku nak buat report nie...aku tengok yang nurul punya pun pening kepala....xtahu nak buat macam mana..kalau nak buat report tu kena ada connection internet nampak gayanya aku kena la beli broadband tuk connect kat umah...tuk buat kerja aku kat umah tapi aku malas nak bawak balik laptop la...aku just nak bawak satu beg jer...tapi kalau dah report tu kena connect ngan internet nampak gayanya terpaksa la aku bawak balik gak laptop aku nie...

Malasnya aku nak bawak balik benda nie....k al cukup la tuk ari nie...esok plak aku update erk..


Monday, March 1, 2010


~~ I Want To Know What Love Is...?? ~~

I gotta take a little time
A little time to think things over
I better read between the lines
In case I need it when I'm colder

In my life there's been heartache and pain
I don't know if I can face it again
Can't stop now, I've travelled so far
To change this lonely life

I wanna know what love is
I want you to show me
I wanna feel what love is
I know you can show me

I'm gonna take a little time
A little time to look around me
I've got nowhere left to hide
Its look like love has finally found me

Let's talk about love
I wanna know what love is, the love that you feel inside
I want you to show me, and I'm feeling so much love
I wanna feel what love is, no, you just cannot hide
I know you can show me, yeah

I wanna know what love is, lets talk about love
I want you to show me, I wanna feel it too
I wanna feel what love is, I want to feel it too
And I know and I know, I know you can show me
Show me love is real, yeah..I wanna know what love is....


Apa yang kau rasa...??

Apa yang kau rasa...??
Bila kita telah berjanji dengan orang tu nak sampai sana on time coz nak rush time before working hours start tapi alih2 terpaksa ditunda ke waktu yang lain...dimana waktu yang telah melebihi office hours...

Apa yang kau rasa...??

Bila kau terpaksa tunggu orang yang nak join sekali dengan kau tuk pertemuan tu berjam2 lamanya dalam keadaan cuaca yang cukup panas even duduk dalam bilik yang beraircond..

Apa yang kau rasa...??
Bila tiba2 orang yang nak join u tu datang dan bawak orang lain join sekali..

Apa yang kau rasa..??

Bila berjam-jam lamanya u tunggu dia alih2 u ditinggalkan dibelakang...berjalan berseorangan,bercakap sorang diri...

Apa yang kau rasa..??

Bila semua itu berlaku kepada kau orang...
Dimana terpaksa menundakan waktu pertemuan,
Diaman terpaksa menunggu berjam-jam,
Dimana terpaksa menahan diri kerana lapar,
Dimana terpaksa berjalan seorang diri...

Apa yang kau orang akan rasa time tu bile semuanya berlaku dalam keadaan cuaca yang agak panas...
Pasti terbakar kan time tu..
Dan itulah yang aku rasakan tika tu...rasa macam nak meletup je time tu tapi disabarkan jugak hati nak sampai ditempat yang dituju...
Segala-galanya perasaan time tu terpaksa ditahan agar tidak terkeluar menjadi lahar api yang cukup berbahaya...

Apa yang kau orang akan rasa...cuba habaq ckit kat chek nie...

0 comments:

Post a Comment