Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

@@ Tahap melampau dah nie...@@


Tension sangat2...banyak gilo kijo hok kena buat sapa xtahu dah nak tekan hok mana so...si aston ni duk push suh buat CR si diane ni plak push suh retest SIT pasal payment ari tu...karam di lautan meta aku...aston dengan caro dia si diane ni plak ngan caro dia...oyak la gapo pun ko 2 ore nie still gak xpehe sapa mulut ni buih doh duk oyak ko dia..


Ni perangai ASTON
pagi tadi dia kol aku suh closed kan acct hok xleh nak close maring..so acct tu dah diclosekan la...pahtu dia suh g ko step seterusnyer...step tu kena pvt kepada 1 feb dulu...aku plak tak pandai nak buat sakan nie...nak buleh siap so benda berapa kali dia kol aku...alih2 aku jawab ko dia yang aku xtahu nak pvt agu mana..aku kata aina jah tahu nak pvt agu mana...masalahnyer time dia nak pvt tu aina xdop rumah..aku oayk dah ko dia aina xdop rumah pahtu dia kata suh hanapi la tolong pvt kan benda tu...soa ku mitak tolong ngan hanapi la buat bendo tu...hanapi pun pvt..habis jah pvt tu dia suh run bill...run bill nie aku pun xtahu agu mana jugak...pahtu dia suh hanafi run bill tu...hanafi pun xleh nak run jugak so terpaksa la kena tunggu aina kelik dulu...dalam masa nak tunggu aina run bill tu berapa ribu kali dia kol aku sapa aku raso malah jah nak akat phone tu...ado ke patut dia suh aku run bill tu..siap v coding lagi tu suh run bill..dah dia tahu agu mana nak run bakpo dia xwak diri nyer..duk suh aku hok xreti gapo satu nie..

lama kaloh jugak la nak tunggu aina run bill tu...dia kol aina tapi aina xakat so dia suh aku kol aina...sapo gak nak akat kalu kijo agu nie gak...lepah aina run bill tu aku pun oyak la ko dia yang aina ni dah run pn bill tu...duk meta jah dia tanya plak aku yang aina dah run bill ke dop lagi...yang aina ata email tu pasal bill run complete tu gapo dia..ni mesti malas nak baco email nie...pahtu ada ke patut dia tanya aku sama ada acct hok  CR kak yan tu dah di runkan ke tak dia punyer bill...mana la aku tahu coz tadi dia suh run hok bp4 jah...ni nak masuk hok kak yan plak...pahtu dia suh aku check dalam CC sama ada benda tu dah run ke tak...apa???dia xleh nak check ko benda alah tu...dah la sebelum sibuk suh aku check dalam siebel acct tu bp berapo..pahtu biler email pasal bp cbuk plak tanya created biler...hangin batul aku ngan minoh ni sore...kalu duk dekat aku katok dah palo dia ngan kusi..benda ala kejadah tu xleh nak buat...pahtu dia sibuk tanya aku sal acct kak yan tu...aku check la dale CC then tengok benda tu aina tak run bill..oyak la ko dia pahtu dia suh aku run bill tuk acct tu..hangin betul aku....siap ajar lagi nak run agu mana...aku mana la tahu nak ambik menate apa dalam tu...aku malas baso ngan dia terus aku suh dia kol aina suh run bill tuk acct kak yan..lagi dai ajar aku lagi la aku pening baik dia suh aina hok buat...aku pun oyak la ko aina suh run acct tu pahtu check dalam CC run ke dop..check punyer check acct tu dah run...aku apa lagi...view invoice dale CC pahtu send ko dia...malas nak bayak kecek eh ngan ore lagu nie...lepas tu sapa plak email dari dia suh pvt ke 2 feb coz nak run billed journal coz nak tengok deposit interest tu ada ke xdop lepas acct tu kena terminate...lepas jah aina pvt aku pun run billed journal n tengok deposit tu still lagi ada charge...hok tu malas dah aku nak validate..terus aku ata email ko dia..pandai2 la demo...dale email tu dia oyak dah yang aku kena create acct using test nap...aduh la..malas aku nak create acct ni ngan test nap..bukannyer senang payah tahu dop..pahtu dia skype sekali lagi suh buat test nap...dia kata as a reminder la...aku dah hangin dah nie...pahtu aku mitak la dia create acct tu as a backup aku tapi ni dia jawab ko aku "you will need to create one yourself for 1st June"..aku tahu la aku kena create diri tapi aku mitak suh dia create kali tuk backup aku...ni ore kata supo aye ngan itik kecek..samo2 xpehe...lambat jah aku reply skype dia terus jer kol aku...kalu ikut hati panah nie nak jer aku kecek kasar ngan dia...aku xtahu la dia buat nate apo...semo kijo ore kena buat nie...at least kalu aku xder tolong la buat ckit2...ni tak semo nak ore buat..aku tahu la mu tu incharge tuk CR nie tapi agok2 ar wei sapa agu tu sekali...robot kalu kijo supo aku ni pun buleh rosak...mapuh ar agu tu gak...kalu nak semo perfect gak buat sediri la wei...

Ni plak perangai si DIANE
dia kol aku dalam kul 2 lebih agu tu la suh rerun balik journal payment hok error ari tu...ok la aku pun run la benda alah kejadah tu...pahtu tengok dia punyer extraction tu ok la...aku reply la email ko dia kata ok tapi xdop data la coz ari nie date dah jadi 3 july..sepatutnyer data tu masuk dale 2 july...pahtu dia tanya xi-yann pasal nie..xi-yann kata aku buleh jer run manually benda nie...masalahnyer aku kena masukkan dia punyer start date ngan end date...aku suh dia tanya xi-yann xtanya pun..pahtu mandai2 plak suh aku letak date tuk 2 july...ok la aku ikut jah apo hok dia nak so aku letak la date tu...pahtu time aku run tu ada error so aku tukar la ko date lain plok..tukar ko 1 july sapa 3 july billed plak hok tubek pahtu aku tukar date lagi...aku wak 1 july sapa 2 july tapi ada error pahtu tukar lagi ikut kata hanapi 2 july sapa 3 july tapi billed jugak hok extract..so aku email la ko dia segala screen shot hok aku run journal tu...aku copy so2 pahtu siap tulis lagi error gapo ctu tapi buleh lagi dia skype aku...kata nak cepat la...dah kalu nak cepat gak baca la email tu..ore ata email xse baco pahtu mula la tanya error gapo...sakit hati sungguh aku ngan minah nie..pahtu dia suh xi-yann tengok pahtu xi-yann kata tuk payment journal dia tak enable kan so kena la tukar dia punyer command tu....enable kan payment punyer journal dan disable kan billed journal..tanya dia nak aku buat ko pahtu dia kata tak payah..aku just run jah...so pun run la...run punyer run buleh error sama gak ngan hok aku run mula2 tu..so aku oyak la mula ko dia...pahtu duk meta dia skype suh rerun balik coz ada connection failed apa entah..so run la balik still gak dapat error yang sama...dah berapa kali aku oyak suh tanya xi-yann tapi xjugak tanya duk suh rerun2...dah kalu benda nie tak tanya ore wak pandai diri gak run la juta kali pun still gak buleh error sama..pahtu dia suh aku tukar coding tu...aku tanya nak tukar agu mana dia jawab suh aku remove # hok ada depan payment tu pahtu tambah # tu kat billed...masalah benda nie nak remove agu mana..mana la aku tahu...

aku apa lagi, wak pandai aku jer la...aku ambik file tu tubek dari server pahtu aku tukar atas darat agu tu jah...siap aku tukar aku wak masuk balik file tu dalam server tadi pahtu aku run journal dan nampaknyer usaha aku berjaya...payment dah run tapi xdop data plak...pahtu report la plak ko minoh kepoh nie pasal payment xdop data...kali lagi aku oyak ko dia suh tanya xi-yann tapi nya tak tanya jugak...alih2 aku letak semo date pahtu aku run...setiap date hok aku letak aku print screen pahtu ata ko minoh kepoh tu...sapa jah email ko dia terus dia skype aku suh re-run balik...gak aku pun re-run balik dengan segala date hok aku buat sebelum nie tapi still gak xdop data ngan buleh error...sekali lagi aku email ko dia...nak kata dekat ngan  10 kali dah aku email ko dia pasal nie..re-run2 korok kering dia...dah kalu benda tu error gak error ctu la wei melainkan kalu mu suh ore billing team bawah tu fix kan benda tu...ni tak duk su re-run tapi error buleh hok sama sokmo..pening aku ngan minah nie...alih2 dia skype aku dia dia kata dia akan suh xi-yann tengok esok pasal benda nie...baik dia oyak awal2 xdop la aku nak mengetest benda hok sama duo tigo kali...payah wei kalu kijo ngan ore hok xreti kecik melayu nie..pahtu so lagi kalu kita oyak pun demo xpehe jugak...explain la sapa benua afrika ko antartika ko kalu xpehe jugak gak xjadi kijo...kecek ngan demo nie wak perabih air liur jah...

Ni plak perasaan aku ari nie.....

agu ni la aku ari nie

nak marah sapa tubek air mata

duk gelepar gedung gedeng atah tilam nie xse wak kijo

sapa ko nak muntah hijau aku duk wak benda nie...

bangun jah dari tilam jadi agu nie....

sikit lagi jadi lagu nie la...kena ambik medicine sokmo pahtu ambik mc kali...





0 comments:

Post a Comment