Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

~~ UnDeR ReNoVaTiOn ~~


Hari2 aku update sal kerja kan..so sekarang nie aku akan update plak pasal umah aku kat kg tu...actually rumah aku sekarang ni under renovation nak tambah bilik lagi satu tuk majlis perkahwinan abang aku tahun depan...perbelanjaan renovation tu di tanggung oleh abang aku coz dia yang nak kahwin...not fully la tapi dia la yang paling banyak...nasib baik la aku ada abang kalau tak tentu aku yang kena keluarkan modal tuk renovate umah tu kan....selamat duit aku...so kalau aku dan adik2 aku yang lain nak kahwin just guna bilik tu jer coz yang tu master bedroom....siap ada bilik air bagai tu....bestnyer...kan best kalau dia masukkan air cond sekali kan...buleh la jugak aku tumpang tidur sekali sekala kalau tuan dia xder..hahahahaha...

Ni lah dia gambar yang sempat aku snap time balik raya haji ari tu...gambar sebelum nak renovate tu aku tak ambil la plak...lupa la nak ambik...hehehehehe...so tengok la yer yang tengah2 renovation tu...nnt kalau dah fully siap aku upload lagi yer..

Jom layannnnnnnnn.....

dari sisi yang tak berapa nak sisi la....
*nampak tak pasir ngan benda pengaul simen tu *orang panggil apa entah*...semuanyer digunakan dalam proses merenovate aku punyer umah tu...

ni plak depan...
*xberapa nak depan actually coz dihalang oleh pokok kalau aku nak snap dari depan...so nie la port yang paling cantik tuk nampak dari depan...nampak tak jendela kat tingkat atas tu..tu la bilik aku...tingkat atas tu ada 3 bilik semuanyer tapi xsiap sepenuhnyer lagi la...beranda pun tak der lagi tu...bilik dah lama dah siap cuma tinggal beranda jer yang tunggu masa tuk disiapkan tapi biler erk?

ni la dia bilik untuk pengantin nanti..
*tak berapa sesuai coz betul2 kat tepi umah dan tepi jalan...

ni lah dia pekerja2 yang dipaksa bekerja ari tu...
*adik-adik aku la..yang baju hitam tu eddy adik bawah aku..yang pakai jersey tu ke-2 bongsu...yang bongsu xder la plak time nie...

tu la pintu bilik yang tengah renovate tu...
*yang nampak kepala ckit tu bos kepada pekerja2 yang tadi tu merangkap abah aku...sori abah tak sempat nak capture gambar penuh...lgpun xleh nak upload dalam blog coz time tu abah terlampau seksi...nnt lemah jantung member2 ore tengok abah...hahaha

ni pun pekerja jugak nie
*yang ni adik aku yang ke-4 bawah eddy tadi...yang ni bijak ckit dalam pelajaran...skrg nie sambung study kat matrikulasi changlung kat kedah ambik jurusan sains fizikal...insyaallah akan jadi doctor suatu mana nanti...tapi yang nie penyenyap dan pemalu ckit...dengan aku dia cukup close sangat2..

ni plak ruang tamu yang sedia ada....
*nampak tak sofa yang maroon tapi tak berapa nak maroon la..more kepada koko gelap...tu la sofa yang mak aku beli dengan menggunakan duit pinjaman ptptn aku time aku degree dulu...terima kasih ptptn coz bagi aku pinjam so buleh la aku beli sofa nie...xder gambar penuh...sori erk...

ni focus pada ruang tamu yang tak siap lagi tu
*nampak tak sofa tu...cam tu la dari arah depan dia...berat giler la sofa nie...

Tu la dia ckit sebanyak gambar yang sempat aku snap time balik raya ari tu...aku pun turut turun padang jugak tau...jangan ingat aku tukang ambil gambar jer tau..aku pun tolong gak tau...tolong TENGOK....hahahaha...gambar aku xleh nak upload coz time tu aku still lagi ngan baju tido...so aku xsnap la gambar aku tu....

0 comments:

Post a Comment