Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

Pelaburan yang besar...!!!


Fuuuhhhhh....tengok status pun macam gah jer kan..."PELABURAN" tu...apa yang aku laburkan sebenarnyer nie....macam tengah melabur dalam projek pembinaan yang harga berjuta-juta ringgit jer kan....fuhhh....dahsyat betul aku nie kan...


Ok la..untuk menggurangkan tanda tanya*????* yang sedang berlegar-legar kat kepala korang semua tu...aku cerita la kat cnie apa pelaburan yang aku buat tu...ektuli pelaburan yang aku buat tu xder la besar sangat tapi aku terpaksa jugak buat pelaburan ini untuk kegunaan masa depan ku nanti...nak tengok benda apa yang terpaksa aku laburkan duit gaji aku tuk bulan nie...untuk exercise korang punyer tangan so skroll la panjang-panjang ckit kat bawak k...baru u all tahu apa yang aku laburkan..


Jom start skroll dari sekarang....
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
lenguh tak nak skroll panjang....k la
~
~
~
~
~
~

~
~


~
~

~
~
~
~
~
~
~
~
~
ok la...ok la...dah tak payah nak skroll lagi..nahhhhh...ni dia..

Ni la dia benda alah kejadah yang aku terpaksa laburkan duit aku tu...nak kata mahal sangat tu xder la tapi nak kata murah jugak tu tak la...harga dia duk dalam raking-raking tengah la antara RM100 - RM 200...aku kira berbaloi la ngan harga coz dia punyer space tu besar wooooo....dalam 500GB tu...dulu kau ingat ada ker benda nie yang 500GB dengan harga tu...jangan harap la yer...member umah aku dulu beli yang GB kecik dari aku pun dah dekat ngan RM300...aku nie kira ok la coz 500GB dapat harga tak sampai pun RM 200...

Itulah yang aku maksudkan dengan pelaburan yang aku buat...huhuhuhu..besar tak pelaburan tu? of course la tak besar tapi saja jer nak war-warkan kat cnie...aku sebenarnyer saja jer nak eksyen ngan u all semo coz aku dah ada binatang benda nie yang di panggil HARD DISK...gaji bulan nie terpaksa di overdose kan ckit penggunaannyer coz nak beli benda nie...almaklumlah...benda nie dah lama dah aku nak beli tapi duit jer yang xder...so tuk lepaskan hajat yang terpendam untuk gaji bulan nie aku beli benda nie dan maybe duit saving aku atau duit belanja aku hari-hari kena kurangkan la coz dah buat beli benda alah nie...xper la janji aku nampak apa yang aku beli dengan duit gaji aku tuk bulan nie..

Actually...gaji aku bulan nie banyak benda aku nak buat sebenarnyer...aku nak kena repair keta aku abang aku lagi...kamera aku abang aku lagi...banyak nyer nak kena repair kan alih2 semua aku tak kan repair...guna jer la yang rosak erk...sori la BRO coz semua barang hang yang duk ngan aku rosak...bukan sengaja k...tapi aku akan repair sebelum my BRO balik semenanjung bulan 3 nanti...bulan 2 ada lagi peluang nak baiki...banyak masa lagi tu...setelah tolak semua hutang-hutang yang terpaksa aku bayar ada lah balance ckit duit aku tuk buat makan sampai next gaji nanti...tu pun kalau aku tak der nak melaram ke mana2 la...kalau melaram nampak gayanyer yang saving tu kena la ambik balik...buruk ciku siku betul la aku nie kan...xper bukan nak ambik terus..next gaji ganti la balik...*ganti ker???*

K la...dah malas nak melalut panjang-panjang nie...dah penat aku nak menaip benda nie...cukup la setakat ni erk coz aku ada kerja nak buat nie...aku nak mengcopy paste kan semua citer2 dari member-member aku yang lain yang ada hard disk..semua nie tuk CNY akan datang tau..

*dibeli pada 27 January 2011*

0 comments:

Post a Comment