Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

Kemaafan yang kupohon


Bukan aku tak nak tolong kawan-kawan aku yang perlukan pertolongan aku...aku nak tolong sangat dia orang tapi tu lah masalahnyer...aku tak mampu nak memenuhi pertolongan yang mereka inginkan...aku bukanlah orang yang jenis tak suka nak tolong orang lain tapi masalahanyer kadang kala pertolongan yang mereka inginkan dari aku membuatkan aku tak mampu untuk menolong mereka...


Ada member aku nie ajak aku pi shah alam coz dia nak pi hantar barang ckit....aku bukan xnak pi sebenarnyer tapi aku tak berani plus plak aku tak tahu jalan nak pi sana...tu yang buatkan aku tak berani nak drive sampai sana tu...kalau aku tahu jalan dah lama dah aku pi sana...aku nak sangat2 pi sana coz aku nak pi i-city ngan bukit cerakah tapi aku tak boleh...aku betul-betul tak berani nak kesana...yang membuatkan aku tak berani nak pi sana ialah aku takut sesat...aku pernah alami situasi cam nie dulu dimana aku tersesat jauh dari bandar KL...hampir 3 jam aku sesat atas jalan raya....arah tuju tak tahu kemana dan apa yang aku tahu time tu aku nak balik jer umah...apa yang aku rasa time tu hanya Tuhan saja yang tahu betapa takutnyer aku...nasib baik la ada sorang lagi teman aku time tu yang menemani aku kalau tak aku tak tahu la nak jadi apa kat aku....kalau ada 2 orang kurang la ckit ketakutan yang kegelabahan yang aku alami itu...disebabkan malam tu jugaklah kami nyaris-nyaris nak rempuh penghadang jalan dan nak berlanggar dengan kereta yang entah muncul dari mana time tu pun tak tahu...aku cuba jugak cari jalan nak balik ke KL semula...apa yang aku tahu pada malam tu jugaklah aku sampai ke Rawang sampai ke Tropicana sampai ke TTDI...semuanyer tempat yang tak pernah aku pergi pun sebelum nie dan malam tu aku sampai ke tempat itu....time tu actually aku baru jer dapat kereta dari ayah aku dan malam kejadia tu aku sebenarnyer nak pick up member aku kat PWTC tapi disebabkan tersalah masuk cabang so aku pun tersesat...


Disebabkan malam itulah sampai sekarang aku masih lagi tak berani nak drive ke tempat2 yang aku tak pernah pergi dengan sendirinyer...aku takut kali ni aku akan tersesat plak dan tak tahu la kali ini terselamat ataupun tak...setiap kali kalau ada orang ajak aku pi ke tempat yang aku tak berapa kenal jalan aku rasa macam berdebar-debar jer dan kenangan malam tersebut datang bertandang serta merta...biler teringatkan hal tu hati aku rasa cam takut jer rasa cam gementar pun ada kalau orang ajak aku pi tempat yang tak kenal jalannyer...yang paling jauh aku pi pun sampai ke UM jer umah sepupu aku...aku sampai sana pun disebabkan umah sepupu aku tu ngan ofis aku tu satu jalan jer...so xder masalah lah tuk aku sampai sana...hanya setakat tu jer aku mampu pergi dan selebihnyer aku dah tak berani...aku pernah berapa kali pergi ke shah alam actually tu pun dengan mak sepupu aku iaitu kak tini...time dia masih lagi kat KL nie dulu aku selalu sangat pi jalan-jalan sana dengan dia...kadang-kadang aku pi umah kakak dia kat puncak alam tu..tapi tu dengan dia la...dia yang drive dan aku duk sebelah dia so aku tak ambik port sangat la jalan ke sana coz aku ingatkan dia akan stay lama kat cnie...tapi tu la...rezeki dia kat cnie tak panjang...rezeki dia ada kat kampung...tu yang dia balik pindah ke kampung selepas kematian adik bongsunyer 2 tahun yang lepas...


So....untuk member umah sewa saya...saya mintak maaf banyak2 coz xleh nak bawak awak pi sana coz saya betul-betul tak berani...kalau awak nak g gak awak cari la sore ore lain hok betul-betul tahu jalan pahtu kita g sekali ngan dia...kalau ada peneman saya ok jer...nanti saya akan cuba jugak tanya member-member saya kut2 ada yang free next week so leh la kita g sana...tambah plak so lagi hal kereta saya nie...saya tak berani nak bawak g jalan jauh-jauh coz saya rasa kereta saya ni cam tak best jer...saya takut nanti kalu rosak tengah jalan naya la kita semua...dah la semua tak tahu pasal kereta...tu yang paling buat saya gerun lagi la..kalu sesat tu xper la lagi coz buleh la lagi ikthiar nak cari jalan balik tapi kalau dah rosak memang dah tak tahu nak buat apa la....saya janji ngan awak yang minggu depan kita g sana tapi saya tak sure ari gapo lagi...nanti saya suh sepupu saya tukar dulu bateri kereta tu pahtu saya try tanya dia..kut2 dia free leh la saya mintak tolong dia hantarkan kejap kita sana...


P/S : jangan la plak awak mengaju ngan saya...ikhlas saya kata yang saya tak berani nak g alah sana lagi...bukan saya tak nak pi tapi saya tak berani...sori erkkkkk....kak zie...

0 comments:

Post a Comment