Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

Semuanyer sudah berubah...!!!!


Apa yang nyata sekarang nie...semuanyer sudah berubah..semuanyer sudah tidak seperti dahulu lagi...dari sehari ke sehari aku merasakan perubahan itu semakin menyeksakan aku...perubahan yang cukup drastik berlaku dalam hidup aku tanpa memberi sebarang amaran atau petanda kepada diri aku untuk aku mempersiapkan diri ini terlebih dahulu sebelum....


Hari-hari yang aku lalui kini sudah tidak seperti dulu lagi..tiada keceriaan...tiada gelak ketawa....tiada gurau senda lagi...semuanyer sudah hilang apabila bermulanyer benda baru yang terjadi....aku merasakan hari-hari yang aku lalui kini semakin membosankan...semakin menyeksakan dan yang paling aku tak sanggup melaluinyer hari-hari ini ialah apabila aku merasakan yang hari yang aku lalui kini semakin sepi...semakin malap...semakin gelap...itu yang aku rasakan kini...aku merasakan yang aku kini bersendirian...cuba berjalan dalam kegelapan tanpa secebis cahaya menerangi perjalanan aku ini....


Kini aku merasakan semuanyer semakin bercelaru...aku cuba cari dimana salah dan silap aku dalam meniti hari-hari yang aku lalui kini...sehingga menyebabkan aku berperasaan demikian rupa...sehingga aku merasakan setiap langkah kaki yang aku ambil kini semakin sumbang...aku merasakan yang diri aku kini semakin bersendirian...semakin lama aku mencari salah dan silap yang aku ambil semakin menyeksakan diri aku ini kerana aku tidak tahu dimana punca ianyer terjadi....


Hati ini....hati yang berada di dalam tubuh ini....semakin hari ianyer semakin parah sehinggakan tubuh ini dapat mendengar setiap rintihan dan tangisan kesakitan yang dilalui oleh hati ini....seboleh-bolehnyer dia ingin berkata kepada tubuh...lindungilah agar dia tidak lagi terluka dan rawatilah dia agar dia tidak akan merasa sakit lagi kerana dia sudah tidak mampu lagi untuk bertahan...kerana rintihan dari hati inilah....setiap malam mata aku mengalirkan air mata tanpa henti...setiap hari aku berfikir dimana salah dan silap yang pernah aku buat di setiap hayunan langkah kakiku...aku sudah tak mampu lagi nak menahan semua ini...terlalu perit untuk aku laluinyer tetapi aku redha dengan ketentuannyer....

2 comments:

~oH.ha.xiE~ said...

gelak lh sama2 saya...hehehe

cuttiest girlzs said...

sudah tak mampu nak bergelak sakan..kalau gelak rasa macam tipu diri sendiri jer...mulut jer tersenyum riang tapi hati merintih hiba

Post a Comment