Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

Nilai sebuah persahabatan..!!


Entry aku kali nie tak la menarik 
pernah ker menarik 
sangat...kali nie aku nak postkan pasal sahabat...sahabat yang pernah aku ada, akan ada dan akan tiada...semuanyer aku himpunkan dalam satu kata-kata...

Sahabat

Semalam yang pergi
Sayup tak berpaling lagi
Tinggalkan semua
Pahit dan manis rasa

Di titian waktu
Aku yang terpisah jauh
Dari hidupmu
Kini merasa rindu

Sebaris namamu ku sematkan
Seraut wajahmu terpahat di ingatan
Dikaulah di antara
Insan yang bertakhta... Di jiwa

Seingatku dulu
Kita bergandingan bahu
Teguh bersatu
Bagai isi dan kuku

Dan tiada pernah ku menduga
Kini ku kehilanganmu
Bagai angin pantas menderu pagi
Membawa khabar yang pahit sekali

Sahabatku
Aku kini mencari bayangmu

Seingatku dulu
Kita bergandingan bahu
Teguh bersatu
Bagai isi dan kuku

Kini ku rasakan kekosongan
Bila kau tiada lagi meneman

P/S : untuk sahabat aku yang dulu, kini dan selama-lamanyer....thanks coz stay  by myside for a long time..tak jemu melayan kerenah aku tika aku suka dan duka...kau lah yang menjadi tempat untuk aku berkongsi segala-galanyer...hanya kau jer yang sudi menerima aku seadanyer...once again...thanks a lot FRIENDS....

0 comments:

Post a Comment