Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

xtvt aku last weekend... ~ continue..!!


2nd weekend (20 February 2011) - my birthday

Pagi ahad tu aku bangun kul 6.00am lagi coz nak goreng barang yang aku beli semalam kat carefour tuk bawak pi picnic pagi tu...semangat giler nak pi picnic sanggup bangun kul 6.00am...daalm kul 6.30 aku dah kuar dari umah...sebelum aku pi umah kak dina aku pi jumpa someone dulu kat somewhere coz dah janji malam tu nak pinjam dia punyer kamera...nak pi tempat cam tu kena la ada kamera kan coz nak ambik gambar as kenangan...entah biler plak leh sampai kat sana tak tahu la kan...so abadikan segala-galanyer dengan baik..dalam kul 6.50 aku sampai kat umah kak dina...time tu dia orang tak siap lagi mengemas...kak fariha baru jer siap masak dan baru jer nak packing makanan...biler semua dah ready kita orang pun gerak..dalam kul 7 lebih jugak la kita orang gerak..


Kita orang sampai sana dalam kul 8 lebih...pagi lagi tu dan orang pun xder lagi...aku cuba nak mengingati jalan coz aku akan datang lagi tuk kali ke-2 dengan member2 aku yang lain...maybe member umah sewa aku ker...dan jalannyer tak la susah sangat untuk diingati...aku rasa boleh jer nak datang lain kali...sampai jer kat sana terus cari port yang sesuai nak park keta dan nak berpicnic...kita orang pilih atas lagi dari tempat letak kereta dan terpaksa jalan kaki nak ke atas...dapat jer port yang sesuai terus kita orang parking kan khemah kat ctu...bukan apa senang nak change baju lepas mandi coz toilet jauh sangat kat bawah sana...apa yang aku kagum ngan tempat tu dia macam ada 2 side la dia punyer sungai tu...side satu lagi kita orang tak mandi la coz air dia sangat la kuat mengalir..kan tak pasal2 ada yang masuk paper esok pasal budak hilang tika berpicnic kat air terjun..tak ke nayer tu..so kita orang decide mandi kat side yang satu lagi tu...side yang kita orang mandi tu pun airnyer kuat gak la tapi tak sekuat side yang satu lagi tu..


Habis jer pasang khemah, susun barang aku pun terus gedebush dalam air...Tuhan jer yang tahu betapa sejuknye air time tu...bayangkanlah dalam kul 8 lebih dah berendam dalam air...giler apa kan tapi dah excited sangat...macam tak pernah jumpa sungai la plak..kat KL mana ada k...kat sana jer ada cam tu...aku berendam dari kul 8 lebih tu sampai la kul 9 lebih...tu pun naik ke darat jap coz nak makan..time tu perut kosong lagi tapi dah excited nak mandi so trn la dalam air ngan perut kosong..biler dah lapar baru naik...naik atas darat tu tengok tangan dan kaki dah jadi kecut...orang lain jap naik jap turun..tak tahan sejuk tu..tempat yang kita orang pilih nie best coz xder orang langsung...sunyi la ckit


Lepas jer habis makan terus turun balik berendam..kali nie kita orang berendam agak lama sekali..sampai kul 11 lebih sampai aku punyer kaki cram...sakit giler woooo...nak jalan pun xleh...pagi nie pun still lagi rasa sakit tau...dahsyat giler duk berendam dalam air kan..biler semua dah sejuk kita orang pun naik la..simpan apa2 yang patut coz dah nak gerak balik dah nie..siap jer simpan barang kita orang pun gerak balik..ngam2 kul 12 kita orang balik...pandai betul bajet...harap2 lain kali datang lagi....



*p/s : tuk my housemate..kak zie, ct and kak diana...suatu masa nanti kita pi picnic sini...saya just survey dulu sejauh mana perjalanan dia dan sekarang saya confident nak datang cnie..lain kali kita picnic dari pagi sampai petang erkk..kita beli khemah siap2 pastu kita wak bakar ayam..best tau kalau dapat buat tu semua...jangan risau..one day nanti kita akan sampai jugak kat sana...saya akan bawak awak semua*

0 comments:

Post a Comment