Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

xtvt aku last weekend...


1st weekend (19 February 2011)

Ari tu aku bangun awal lagi..dalam kul 6.30 la bangun coz semalam dah set dalam mind yang pagi tu nak pi jogging kat Tasik Titiwangsa...kali ni aku pi sorang coz ari tu cik axia ada kerja lain dan cik ct aku malas nak ganggu dia tidur...so aku plan pi sorang-sorang sana...aku tak kisah pun kena pi sorang coz kat sana orang pun ramai bukannyer aku sorang kut...nak takutkan apa...dalam kul 7.30 aku turun dari umah dan sampai kat sana dalam kul 8 something la...bersiap-siap apa yang patut dulu sebelum mula jogging...biler semua dah siap aku mula masuk track...first tu aku jalan jer dulu dan sampai satu tahap tu aku start jogging...ari tu aku niat nak jogging sampai matahari naik...aku pulun jugak jogging tanpa berhenti...rasa nak naik semput jugak la coz aku dah jogging melebihi tahap yang aku bajet...tapi aku rasa puas biler aku buat cam tu...at least segala ketensionan aku keluar biler aku push diri aku tuk berlari even penat sekalipun...sampai satu tahap aku dah tak larat baru aku berhenti...lepas tu aku rasa tenang sangat dapat lepaskan semua tu...betapa gembiranyer aku hari tu coz aku dapat berlari sambil melepaskan segala ketensionan yang terbuku di dada...dah penat berlari aku berjalan plak tanpa henti sambil melihat akan ketenangan tasik yang aku kelilingi itu..damai hati aku time tu..segala ketensionan aku hilang biler aku tengok tasik tersebut...

Biler aku dah puas berjalan aku start balik berlari tanpa henti sampai satu tahap aku penat baru aku berhenti...kali ni barula aku perasan yang kali ini aku banyak berlari dari berjalan...dengan berlari aku dapat lepaskan segala-gala yang terpendam...dan yang paling aku tak jangka sekali aku mampu menghabiskan 3 pusingan dalam masa tak sampai 1 jam...dulu masa 1 jam pun baru jer nak habis 2 pusingan tapi kali nie 3 pusingan dalam masa tak sampai satu jam..hebatnyer aku...kali nie aku betul-betul push diri aku tuk berlari dan aku berasa puas buat semua tu...kali nie aku dapat lihat matahari naik dari sana...cuaca pun dah semakin panas coz matahari dah mula menunjukkan dirinyer dan sinarannyer sudah mula memasuki celah-celah daun pokok menerangi tanah...dan time tu jugak la aku baru rasa sakit di kaki aku sampai dah tak boleh nak jalan lagi...last sekali aku ambik keputusan berhenti jer berlari dan duduk di bangku yang menghadap matahari naik...biler penat dah hilang aku mula berjalan ke kereta untuk pulang dan aku tengok jam pun dah menunjukkan kul 9 pagi....lepas tu aku pun balik ke umah...tapi sebelum balik tu niat nak pi basuh keta tapi biler pi sana tempat basuh keta tu tak open lagi so aku balik la umah dulu...petang ckit la kut pi basuh keta...

Sampai jer umah aku terus mandi dan masak apa yang ada jer untuk alaskan perut kosong nie....lepas jer mandi dan makan aku bersiap-siap plak nak keluar...tapi aku tak tahu nak kemana time tu...aku just ikut kaki aku melangkah jer...biler dah panaskan enjin baru lah idea terlintas difikiran kemana aku nak pi time tu...aku jalan2 kat wangsa walk...aku round habis satu wangsa walk...start dari kedai banyak yang tak bukak sampai la semua kedai kat wangsa walk bukak baru aku kuar dari sana...nak membuang mood aku yang tak menentu tu aku masuk pusat karaoke...aku ambik masa 1 jam melalak dalam bilik tersebut seorang diri...habis semua lagu aku karok dan melepaskan semua tu...ada yang sedih dan ada yang gembira...semuanyer aku luahkan time tu sampai sakit tengkuk aku nie...

Habis jer karok aku masuk plak carefour...survey2 langsir tuk ma aku kat nagoya...habsi survey masuk kedai buku jap survey novel-novel terbaru dan ada satu novel nie yang memikat hati aku nak membacanyer coz aku pernah baca dalam blog empunyer novel...best gak la..actually aku suka 2 novel tapi terpaksa beli satu jer dulu coz duit tak berapa nak mengijinkan...nanti dapata gaji nie aku nak pi beli novel yang satu lagi tu...siap beli novel aku pi survey phone tuk adik aku plak...lama jugak la duk survey phone nie...dah puas mensurvey semua barang baru la aku kuar dari carefour tu..kuar dari carefour tu terus aku pi umah kak dina kat taman melati coz dah janji ngan dia nak pi lepak sana...dari kul 2 duk sana sampai la maghrib aku lepak kat sana...nasib baik la kak fariha ngan ada ok jer biler aku pi lepak sana...time tu la kak dina ajak aku pi picnic ari ahad tu kat Hutan Lipur Lentang...aku apa lagi terus jer bersetuju nak pi sana coz pikir ari ahad aku xder buat apa2 pun...baik aku join dia orang pi mandi manda kat air terjun...best gak tu...balik jer dari umah kak dina aku singgah kat carefour cari barang ckit nak bawak esok...xkan la nak pi ngan tangan kosong kan...kak dina ajak aku tido umah dia coz keesokannyer nak pi awal pagi lagi tapi aku tolak..segan la nak bermalam kat sana...aku janji ngan dia yang aku akan gerak dari umah kul 6.30 lagi..bukannyer jauh pun...drive dalam 15 minit sampai la aku umah kak dina..dia cakap ok gak kalau cam tu..malam tu aku sampai umah kul 8..terus masuk bilik air mandi dan terperap dalam bilik...as usual la bilik mood aku tak ok...aku akan duk jer dalam bilik...aku akan tengok movie atau baca novel..sampai la aku tertido...

Itulah xtvt aku tuk hari Sabtu tu...the whole day aku tak ada kat umah...aku isikan semua waktu lapang aku dengan menderakkan diri aku mengikut kaki melangkah dan mengikut tayar kereta aku bergerak...aku just balik biler malam menjelma..compact kan waktu weekend aku ari sabtu tu kan...tak duk kat umah langsung..balik pun semata-mata dah malam dan dah nak tido...tu jer...tuk 2nd xtvt aku akan update later erk..so tunggu tuk 2nd day hari weekend aku..apa yang aku buat? aku pi mana?

0 comments:

Post a Comment