Coretan Perjalanan Hidupku

SeLaMaT DaTaNg

"Setiap pertemuan pasti ada perpisahan, tetapi tidak semua perpisahan akan menjanjikan akan adanya pertemuan semula sesudah perpisahan itu.Andai hidup punca perpisahan, biarlah mati menyambungnya semula. Namun seandainya mati punca perpisahan, biarlah hidup ini membawa erti yang nyata.Kasihkan manusia lepaskan dia kepada pilihan dan keputusannya kerana di situ tanda kita gembira melihat insan yang kita sayangi beroleh bahagia.Hidup ini adalah warna-warni yang terlakar pada kanvas, walaupun tidak cantik ia tetap mempunyai sejuta maksud."

You're such a big liar..!!!!!!


Topik yang cukup-cukup memanaskan kalau saper2 yang membacanyer sepanas hati aku sekarang nie...sejak akhir-akhir nie aku rasa tahap kesabaran aku semakin hari semakin menipis la..senang jer nak meradang kalau ada orang yang sengaja membangkitkan kemarahan aku...sekarang nie aku rasa orang sekeliling aku ni macam semuanyer penipu...nama jer kawan tapi sanggup tikam kawan dari belakang...sanggup membelakangkan kawan sendiri dalam semua hal...aku tak paham la dengan sesetengah orang nie...kalau boleh benda tu dia orang nak sembunyikan sampai dalam seluar dalam pun aku rasa dia orang akan buat kut...tapi kalau rahsia orang lain cbuk jer nak amik tahu...ada jugak la ngan orang cam nie...

Aku bukan jeles ke apa ker cuma aku tak puas hati la..kenapa benda yang berkaitan ngan diri ko sendiri ko nak sembunyikan dari semua orang tapi kalau berkaitan ngan diri orang lain ko sanggup gali sampai ke lubang cacing...xker ko rasa bersalah buat semua tu...tak ker ko pikir apa yang akan orang kata kalau ko buat cam nie...memang la orang tak kata depan tapi orang akan kata ko kat belakang...orang nie manis mulut jer kat depan tapi kat belakang macam-macam orang boleh menggata ko...so kawan sedar la ckit..tak semua orang suka akan kita sebagaimana kita jugak tak suka akan semua orang...ingat la wei suatu masa nanti benda yang kita sembunyikan tu jugak la yang akan memalukan diri kita sendiri....jangan cepat nak berbangga dengan diri sendiri la..bumi ni berada dalam keadaan bulat...maybe sekarang ni ko kat atas dan suatu masa nanti kau akan berada kat bawah plak...ko tak kan selalunyer berada kat atas...biler sampai masa ko duk kat bawah dan time tu aku duk atas...ko akan rasa apa yang aku rasa biler aku buat benda yang sama macam yang ko buat kat aku sekarang nie...

Kesabaran manusia ada batasnyer jugak...ko kena ingat tu...jangan sampai ko melepasi tahap kesabaran aku dah la...kalau biler tahap kesabaran aku dah mencapai tahap limitnyer baru ko akan kenal siapa aku sebenarnyer...aku boleh menjadi orang yang tak ko kenali...ingat tu kawan...aku bukan berdendam tapi aku cuma beri peringatan...beware with ur words and action...

0 comments:

Post a Comment